امضای قرارداد 5 فناوری در استان خوزستان با هدف مقابله با ریزگردها

معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری گفت: 5 قرارداد فناوری در استان اصفهان با هدف مقابله با ریزگردها به امضا رسیده است.

امضای قرارداد 5 فناوری در استان خوزستان با هدف مقابله با ریزگردها
نظری معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ستادهای فعال در معاونت علمی فناوری اظهار داشت: در معاونت علمی فناوری 15 ستاد توسعه فناوری راهبردی فعالیت می‌کنند و هر کدام از آنها پژوهش‌های در دست اقدام و یا خاتمه یافته را پیگیری می‌کند تا کشور در مسیر اقتصاد دانش بنیان قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بحث توسعه محصولات تجاری و فناور شرکتهای دانش بنیان این معاونت سعی در توسعه انستیتوهای تحقیقاتی و همچنین ارتقای سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه‌های کشور کرده است.

نظری ادامه داد: توسعه سلول‌های بنیادی در سه دانشگاه شیراز، تهران و تبریز انجام شده و اخیرا طبق توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته، هر سلولی در استان البرز و در دانشگاه خوارزمی با هدف ارتقای علم این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: این ستاد در زمینه‌های مختلف با هدف مقابله با ریزگردها یکسری از فناوری‌ها را در اصفهان توسعه داده و سعی در اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها دارد.

نظری تاکید کرد: قرارداد 5 فناوری در استان خوزستان به امضا رسیده و کار اجرایی آن به زودی شروع می‌شود و قرار است با همکاری دانشگاه‍‍‎های سراسر کشور سیستم فاضلاب نیز با استفاده از روش‎های زیست فناوری در اصفهان عملیاتی شود.

وی گفت: ستاد توسعه فناوری سعی در ارتقای حوزه‌های صنعت نفت و گاز، گیاهان دارویی،‌ آزمایشگاه‌های علمی نقشه‌برداری مغز و انرژی‌های تجدید پذیر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.