چابهار

پایان بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در چابهار

بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با امضای تفاهم نامه ای با 32 بند در بندر چابهار سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتطامی استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس هیات ایرانی شرکت کننده در بیستمین اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان در حاشیه این نشست گفت : ارتباطات مرزی میان بین ایران و پاکستان برای این 2 کشور بسیار مهم و ارزشمند است.

علی اصغر میرشکاری افزود: جمهوری اسلامی پاکستان از زمان استقلال تاکنون روابط بسیار عمیق سیاسی و تجاری و برپایه حفظ تمامیت ارضی و احترام متقابل با ایران داشته است.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست ها و کمیته های تخصصی متعدد از جمله کمیسیون مشترک مرزی به استحکام و تحکیم روابط میان طرفین کمک فراوانی کرده است.

رئیس هیات ایرانی کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان تصریح کرد: یکی از اجلاس های مهم 2 کشور دوست و همسایه «کمیسیون مشترک مرزی» است که تاکنون 20 نشست آن هر 6 ماه یکبار در ایران و پاکستان برگزار شده است.

وی موضوعات امنیتی، اقتصادی، ایجاد بازارچه های مرزی مشترک در پیشین شهرستان سرباز ایران و ردیک شهرستان تربت پاکستان، کوهک سراوان و چیدکی پنج گور و ریمدان چابهار و گپد پاکستان و گذرهای مرزی را از جمله موضوعات مورد تفاهم 2 کشور در اجلاس بیستم ذکر کرد.

معاون امنیتی انتطامی استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل پنج تیم کارشنای در پنج موضوع مهم مورد توافق اجلاس و توسعه امنیت پایدار در مرزهای مشترک 2 کشور را از جمله مهمترین دستاوردهای مهم این اجلاس سه روزه ذکر کرد.

میرشکاری اظهار داشت: در این اجلاس ماموریت ویژه ای به کنسول پاکستان در زاهدان و سرکنسول ایران در کویته پاکستان واگذار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار