آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به "مثلث تدمر"/ پایگاه تقسیم نیروی تروریست‌های داعش در "الزمرانی" منهدم شد + تصاویر

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، بلندی‌های مشرف به شهر تدمر را به‌کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر تدمر و وجود تپه‌ها و نقاط مرتفع در نواحی مشرف به این شهر، کنترل نقاط مذکور نقش برجسته‌ای در دستاوردهای میدانی خواهد داشت.

طی آخرین رویدادهای میدانی در حومه تدمر، ارتش سوریه موفق شد بلندی‌ها و ارتفاعات زیادی را در این منطقه به‌کنترل خود درآورد.  
 
 
*انهدام پایگاه تقسیم نیروی تروریست‌های داعش در معبر "الزمرانی"

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

ارتش سوریه بمب دست‌سازی را که درون یک خودروی پیک آپ متعلق به تروریست‌های جبهه‌النصره جاسازی شده بود، منفجر کرد.

این خودرو از جاده غربی "الغاریه" به‌سمت "خربه غزاله" به مقصد کمین برق تروریست‌ها در حرکت بود. در اثر این انفجار شماری از عناصر جبهه‌النصره به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

این نقشه وضعیت تسلط و پیشروی‌های ارتش سوریه را در حومه شرقی حلب نشان می‌دهد. ارتش سوریه طی حملاتی، مقر تروریست‌های داعش در "جرود قاره" قلمون را هدف قرار داد.

خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: در این حملات که با پشتیبانی توپخانه‌ای نیروهای سوری همراه بود، پایگاه تقسیم نیروی تروریست‌ها در معبر "الزمرانی" جرود بمباران شد و تعدادی از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.
 
*تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به شهر تدمر

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با ادامه پیشروی‌ها به‌سمت تدمر، بر بلندی‌های "المقالع" و "مدینه التمثیل" در غرب این شهر مسلط شدند.

نیروهای سوری در ادامه با رسیدن به "جبل الطار" در مجاورت داخلی شهر تدمر، به درگیری با تروریست‌های داعش پرداختند و شماری از تروریست‌ها را به‌هلاکت رسانده و چندین تن دیگر از آنان را نیز زخمی کردند.

با توجه به این‌که ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پیش از این تسلط خود را بر "جبل الهایل" در بلندی‌های مشرف به مثلث تدمر در جنوب غرب این شهر تثبیت کرده بودند، همین امر موجب هلاکت شمار بیشتری از عناصر تکفیری داعش طی درگیری‌های اخیر شد.

هم‌زمان با نزدیک‌تر شدن نیروهای دموکراتیک سوری به دو منطقه "الکبر" و "الهرموشیه" در حومه غربی دیرالزور و بالا گرفتن درگیری با تروریست‌های داعش در این مناطق، عناصر تکفیری اقدام به انهدام تانکرهای آب در این دو نقطه کردند.
 
*تصرف نقطه استراتژیک "939/5" در مثلث تدمر

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

ارتش سوریه به‌همراه رزمندگان مقاومت موفق شدند نقطه استراتژیک "939/5" را به‌کنترل خود درآورند. این مکان بالاترین نقطه در کوه‌های "الهیال" مشرف به مثلث تدمر در حومه شرقی حمص محسوب می‌شود. در این درگیری‌ها شمار زیادی از تروریست‌های داعش به‌هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه مقر تجمعات عناصر داعش در مناطق "الباردة، البرغوثية وسلام شرقي" از حومه شرقی حمص را هدف قرار داد که در این حمله تعداد زیادی از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند.

*با بمباران جنگنده‌های سوری، جانشین سابق القاعده به‌هلاکت رسید 

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

یکی از جنگنده‌های سوری در نزدیکی پادگان "المسطومه" ادلب با بمباران این مناطق،  "ابوخیرالمصری" جانشین سابق سرکرده تروریست‌های القاعده را به‌هلاکت رساند.

این تروریست با نام واقعی "عبدالله محمد رجب عبدالرحمن" که در لیست تروریست‌های مورد تایید آمریکا در سال 2005 به‌ثبت رسیده است، در سال 1957 در مناطق شمالی مصر متولد شد.

المصری در گذشته مسئول بخش تحرکات، تدارکات و هزینه‌های گزینه‌های طرف قرارداد تروریست‌های القاعده بود و از کسانی به‌شمار می‌رفت که عناصر این گروه را به ماموریت‌های خارجی می‌فرستاد و از نزدیکان واقعی "ایمن الظواهری" سرکرده تروریست‌های القاعده نیز بود، در ادامه از اواخر دهه هشتاد میلادی عضو مجموعه "الجهادیه" الظواهری در مصر بود.

سپس در اوایل دهه نود میلادی، به‌همراه ایمن الظواهری به سودان سفر کرد و پس از آن به اسامه بن لادن در افغانستان پیوست.
 
*ادامه پیشروی نیروهای مقاومت در حومه حمص

تسلط ارتش سوریه بر بلندی‌های مشرف به

تلوزیون سوریه اعلام کرد: ارتش این کشور به همراه رزمندگان مقاومت، مدرسه "السیاقه" در منطقه البیارات حومه شرقی حمص را به‌کنترل خود درآوردند.

مرحله سوم روند حل‌و‌فصل وضعیت عناصر معارض مسلح در شهر "سرغایا" از حومه شمال غربی دمشق به‌پایان رسید، لذا شمار معرضینی که تاکنون وضعیت آنان مشخص گردیده به حدود 1000 نفر می‌رسد.

جنگنده‌های سوری با انجام تعدادی حملات، مواضع تحرکاتی تروریست‌ها را در محله "الوعر" شهر حمص هدف قرار دادند که در این عملیات خسارات قابل توجهی به عناصر تروریستی وارد شد.

در شرایط کنونی و با توجه به دست برتر رزمندگان مقاومت در کنترل ارتفاعات حومه تدمر، تروریست‌های داعش متحمل خسارات و تلفات سنگینی در این منطقه شده‌اند.

لذا این روند می‌تواند مقدمه‌ای برای پیشروی‌های گسترده‌تر نیروهای سوری در حومه حمص محسوب شود.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار