شباهت طارمی با زلاتان و بنزما/ سندروم شماره 9 به ایران هم رسید

مهدى طارمى یک مهاجم غیر قابل پیش بینی است که سخت ترین توپ ها را تبدیل به گل می کند اما از زدن گلهای راحت عاجز است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدى طارمى همانند بازی هاى گذشته موقعيت هاى زياد گلزنى را برابر الوحده امارات هدر داد اما پايان شيرينى براى خود و پرسپوليس رقم زد.

طارمى در دقايق ابتدايى پاس گل اول تيم پرسپوليس را به وحيد اميرى داد اما پس از آن چندين موقعيت گلزنى را خراب كرد و باعث شد پرسپوليس ٢ بر ١ از حريف اماراتى عقب بيفتد اما پس از آن با زدن دو گل در ١٠ دقيقه پايانى سه امتياز شيرينى براى پرسپوليس به ارمغان آورد. 

به قول فردوسى پور مهدى طارمى شباهت زيادى به جكيل و مستر هايد دارد. طارمى پاس گل داد، گل زد و در نهايت آنقدر موقعيت خراب كرد كه پرسپوليس برد پر دردسرى داشته باشد. 

طارمى در بازى برابر الوحده امارات با زدن دو گل و يك پاس گل بازيكن مؤثر پرسپوليس بود و همين موضوع باعث شد كه نقاط ضعفش در اين بازى به چشم نيايد. 

مهاجم پرسپوليس در ابتداى بازى يك پاس گل عالى به اميرى داد و باعث پيش افتادن پرسپوليس برابر حريف اماراتى اش شد اما وى در نيمه اول چندين موقعيت گلزنى از دست داد و همين موضوع باعث شد كه تيم الوحده به بازى برگردد و دو گل بزند. 

به نظر مى رسيد كه پرسپوليس با موقعيت سوزى هاى طارمى يك پيروزى خارج از خانه را با باخت عوض كند اما در ١٠ دقيقه پايانى ورق برگشت و طارمى دو گل با ارزش به ثمر رساند تا نقش بزرگى در موفقيت پرسپوليس در اين بازى داشته باشد. 

طبق آمار طارمى در كنار يك پاس گلش ، ٢٤ پاس با دقت ٧٦ درصد داشت. همچنين سه شوت در چارچوب داشت كه دو تاى آن تبديل به گل شد و يك شوت خارج از چارچوب هم داشت. در  يك نبرد هوايى موفق به گلزنى شد اما در ٤ نبرد هوايى موفق نبود. 

همچنين كيفيت بازى طارمى در ١٠ دقيقه پايانى بهتر از تمام ٨٠ دقيقه اى بود كه با اشتباهات پر تعدادش موقعيت گلزنى هدر داد. 

طارمى در ٨٠ دقيقه ابتدايى بازى فقط يك شوت در چارچوب دروازه حريف زد و دو بار تك به تك هايش را بدون زدن ضربه به چارچوب دروازه از دست داد. 

به هر حال روند بازى طارمى در ١٠ دقيقه پايانى تغيير كرد و دو موقعيت گلزنى بدست آورد و  آنها را تبديل به گل كرد.  

طارمى در ١٠ دقيقه پايانى از بدترين به بهترين بازيكن زمين تبديل شد. 

براين اساس همان ١٠ دقيقه كافى بود تا سرنوشت طارمى و پرسپوليس تغيير کند. 

به طور کلی طارمی بازیکن متفاوتی است و موقعیت های گلزنی ساده را تبدیل به گل نمی کند اما دشوارترین توپ ها را تبدیل به گل می کند. 

مهاجمان شماره 9 زیادی در دنیا همانند زلاتان و کریم بنزما هم نمی توانند همه موقعیت های گلزنی تبدیل به گل کنند اما در نهایت حساس ترین گل ها را برای تیمشان به ثمر می رسانند و طارمی هم از این امر مستثنا نیست. 

طارمی هم همانند دیگر افراد جامعه دارای احساسات است و بعضی از مواقع استرس و فشار زیاد باعث می شود که وی نتواند توپ ساده را تبدیل به گل کند. 

به هر حال طارمی مهاجم خوب و آینده داری برای تیم ملی و پرسپولیس است و با تمرین و تمرکز بیشتر می تواند بهترین عملکرد در زمین مسابقه داشته باشد. 

براین اساس باید دید برانکو چه راهکاری برای از دست ندادن موقعیت های گلزنی از سوی طارمی در نظر می گیرد!


انتهای پیام/ 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۰۷:۰۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
پرسپولیس ایرانه...
ما همیشه از این اسطوره ها داشتیم..قطعا طارمی هم یکی از این اسطوره ها خواهد بود..هم برای تیم ملی و هم برای پرسپولیس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
زالاتان !!!!برا خودتون تو رویایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
تا کور شود هر انکه نتواند دید
آخرین اخبار