رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران؛

لزوم ورود طب توانبخشی به زنجیره سلامت/ کمبود مراکز آکادمیک توانبخشی در کشور

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، گفت: هم اکنون بسیاری از طرح‌ها پیوست فرهنگی دارند در حالی که خواسته ما این است برای طرح‌های مختلف پیوست توانبخشی نیز تعریف شود.

لزوم ورود طب توانبخشی به زنجیره سلامت/ کمبود مراکز آکادمیک توانبخشی در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگتوز در کنگره گفت: هدف از برگزاری کنگره‌های سالیانه تبادل و به روز رسانی اطلاعات و ایجاد جمع دوستانه در ارائه کارهای حرفه‌ای است.

وی در خصوص حیطه طب توانبخشی گفت: طب فیزیکی توانبخشی اعم از پزشک و غیرپزشک را در بر می‌گیرد و در تمام حیطه‌های سلامت نقش دارد؛ اگر دیدگاه درمان محور تمام نشود و به طرف کاهش بروز بیماری‌ها پیش نرویم درمان چاه ویلی  خواهد شد که هیچ گاه پر نمی‌شود امیدوارم طرح تحول سلامت به اینجا برسد.

وی گفت: طب توانبخشی در سی و چند سال گذشته از طریق راه‌اندازی دوره‌های تکمیلی و تخصص متعدد و مراکز تحقیقاتی مختلف داشته‌های خود را ارائه داده است، امیدواریم در آینده سیاستگذاران سلامت به آورده‌های ما اضافه کنند.

رایگانی افزود: یکی از درخواست‌های جدی ما این است که طب توانبخشی به زنجیره سلامت ورود رسمی پیدا کند. هم اکنون این طب به صورت رسمی در زنجیره سلامت نقشی ندارد.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، افزود: هم اکنون دولت برای بسیاری از طرح‌ها پیوست فرهنگی دارد و درخواست ما این است که این طرح‌ها پیوست توانبخشی نیز داشته باشند؛ یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند طب توانبخشی را در زنجیره سلامت دخیل کند راه‌اندازی مراکز آکادمیک توانبخشی است؛ ما هم اکنون در این طب با کمبود منابع و نیروی انسانی مواجه نیستیم.

رایگانی در پایان گفت: تبادل اطلاعات تعادل و تعامل با جهان را خواستاریم زیرا استفاده از تجربیات جهانی در این طب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار