رقابت گوگل با مراسم اسکار در آشتی با مسلمانان

دیروز گوگل، لوگوی خود را تغییر داده و روز تولد عبدالستار ایدهی، یکی از مهم‌ترین چهره‌های خیّر مسلمان را یادآوری کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فردای روزی که مراسم اسکار با اهدای جوایزش به سیاهپوستان و مسلمان‌ها، سعی کرد پرچمدار آغاز فصل جدیدی از ارتباط میان شهروندان غربی و کسانی بشود که نسبت به آن‌ها در آن کشورها دید مثبتی وجود نداشت؛ گوگل اقدام دیگری انجام داد که مشخص است از پیش برنامه‌ریزی شده و انعکاس آن حتی از جشن اسکار هم خیلی وسیع‌تر است.
 
دیروز گوگل، لوگوی خود را تغییر داده و روز تولد عبدالستار ایدهی را یادآوری کرد. عبدالستار ایدهی، یکی از مهم‌ترین چهره‌های خیّر مسلمان بود و بزرگ‌ترین، کارآمدترین و بهترین سیستم آمبولانس‌ رایگان در پاکستان را راه‌اندازی کرد.
 
شبکه‌ای که به تدریج گسترش پیدا کرد و به راه‌اندازی قایق‌های امدادرسانی، درمانگاه، بیمارستان، یتیم‌خانه و خط امدادرسانی به بیماران روانی منجر شد. یک فرق مهم عبدالستار ایدهی با بسیاری از خیرین دیگر این بود که صبر نکرد پولدار شود و سن‌وسال‌دار تا کار خیریه را شروع کند.اصلا هیچ‌وقت پولدار نشد.
 
خدمت به خلق را از ۲۰ سالگی درحالی که آه در بساط نداشت و خودش محتاج یک لقمه نان بود، شروع کرد. التماس می‌کرد تا مردم به ایده امدادرسانی رایگان او کمک کنند، خودش سال‌ها تنها آمبولانسی را که توانسته بود با هزار بدبختی پولش را جور کند، در کوچه و خیابان‌های پاکستان می‌راند.
 
قلبش «مثل یک لیموی فشرده» می‌شد وقتی می‌دید مردم در گوشه‌وکنار خیابان غش می‌کنند، از درد و بیماری به خود می‌پیچند و هیچ سیستمی نیست که به وضع جسمی آن‌ها رسیدگی کند. با صبروحوصله با دانشجویان پزشکی حرف می‌زد و آن‌ها را قانع می‌کرد که به او بپیوندند و رایگان مجروج و بیمار را معاینه و درمان کنند. به مردمی که دست‌شان به دهان‌شان می‌رسید التماس می‌کرد که به هدف خیر او کمک کنند.
 
امروز بیشتر پول سازمان خیریه بزرگ او از سهم خمس و زکات مسلمانان پاکستان تامین می‌شود. در اوج تنش‌ها و درگیری و تفرقه‌های مذهبی در پاکستان، آمبولانس‌ها و درمانگاه‌های او هرگز تن ندادند که فقط امدادرسان مسلمانان باشند و درهایشان همیشه و همیشه به روی هندو و مسیحی و لامذهب باز بود و ماند. ایدهی همیشه تاکید بر «انسانیت» داشت و نه مذهب. هربار که از او پرسیدند چرا با این‌که خود عمیقا مسلمان است، خدماتش را محدود به مسلمانان نمی‌کند، جواب داد:« چون آمبولانس‌های ما از شما بیشتر و عمیق‌تر مسلمان‌اند، خدا و اسلام را از شما بهتر شناختند و مسلمانان بهتری‌اند.»
 
سال‌ها مردم پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان خواستار آن بودند که به عبدالستار ایدهی جایزه نوبل صلح اهدا شود. ایدهی خود در مصاحبه‌ای گفت: «جایزه صلح نوبل برای من ارزش و اهمیتی ندارد. برای من فقط انسان و خدمت‌رسانی به او مهم است.» عبدالستار ایدهی که سال گذشته از دنیا رفت، امروز ۸۹ ساله می‌شد.
 
گوگل به زیبایی روز تولد او را یادآور شده و خواسته است به پاسداشت و یاد این خیر بزرگ مسلمان، امروز هرکدام کار خیری انجام دهیم و به نیازمندی کمک کنیم.

بنظر می‌رسد اقدامات اخیر رییس جمهور جدید آمریکا برعکس آنچه که خود او می‌خواسته، باعث نزدیک‌تر شدن افکار عمومی جهان و بخصوص غربی‌ها با گروه‌های نژادی و مذهبی دیگر شده است.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اسکار ، گوگل ، لوگوی گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار