یک افسر عراقی خبر داد؛

مقاومت شدید عناصر داعش در غرب موصل

نیروهای عراقی از 19 فوریه عملیاتی را برای به دست گرفتن کنترل غرب موصل انجام می‌دهند.

یک افسر عراقی از مقاومت شدید عناصر داعش در غرب موصل خبر داد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک افسر عراقی چهارشنبه اعلام کرد نیروهای ویژه عراق با مقاومت «‌شدید» اعضای گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در بخش غربی موصل مواجهند. 

ژنرال عبدالغنی الاسدی گفت نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در یازدهمین روز از مبارزه خود در غرب موصل برای «به دست گرفتن کنترل منطقه مسکونی «المأمون» می جنگند. تحت کنترل درآوردن این منطقه نقش مهمی در کنترل جاده بغداد و مناطق اطراف آن دارد.»

این افسر ارشد نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم تصریح کرد «‌مقاومت گروه های تندرو شدید است زیرا آنها از یک خط جبهه دفاع می کنند که به نظر من مهمترین خط دفاعی آنهاست.»

درگیری ها در المأمون خسارات بسیاری برجای گذاشته است که از آن جمله می توان به خانه های تخریب شده و خیابان های پر از چاله اشاره کرد. آمار قربانیان مشخص نشده است. 

نیروهای عراقی از 19 فوریه عملیاتی را برای به دست گرفتن کنترل غرب موصل انجام می دهند. پس از فتح بخش شرقی موصل در اواخر ژانویه و سه ماه درگیری، هم اکنون تلاش ها برای فتح غرب موصل است. 

داعش ژوئن 2014 کنترل موصل را به دست گرفت و سرزمین های وسیعی از سوریه و عراق را اشغال کرد. داعش از آن پس کنترل بخش عظیمی از این مناطق را از دست داده است. 

براساس برآورد آمریکایی ها، همچنان 2000 تندرو در شرق موصل باقی مانده اند.


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
نکنه بغدادیه اونجاس ؟
آخرین اخبار