توجه به استانداردهای HSE در زمینه ساخت و مقاوم‌سازی مدارس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از توجه به استانداردهای HSE و سلامت در جهت ساخت و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی خبر داد.

محمد‌تقی نظر‌پور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به استانداردهای HSE در ساخت و مقاوم‌سازی مدارس اظهار داشت: این مسئله در مدارس جدید و احداث آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از موارد استاندارد‌ها باید در بهره‌برداری ساختمان و برخی موارد در زمان ساخت باید مورد توجه قرار گیرد و در فضاهای آموزشی که پیش از این چنین استاندار‌دهایی را نداشتند باید آن را احیاء کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در مقاوم سازی فضاهای آموزشی رعایت استاندارد‌ها و ضوابط HSE را مورد توجه قرار دادیم.

نظر‌پور عنوان کرد: رعایت این ضوابط و استاندارد‌ها هزینه بالایی نداشته و حتی در موار‌دی می‌توان با در نظر گرفتن علائمی بحث HSE در مدارس را مورد توجه قرار داد.

وی درباره توجه به تجهیزات مدارس تصریح کرد: در اغلب اوقات با وضع قوانین و استانداردهای HSE مشکلی نداریم، اما در شرایطی که افراد حاضر در کلاس درس بیش از سرانه تعیین شده باشد، با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

نظر‌پور یادآور شد: بحث HSE و سلامت و در واقع تأمین فضای آموزشی مناسب یکی از موا‌ردی است که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده بنابراین اجرای آن در تأمین فضاهای آموزشی ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.