مشروح مصاحبه اختصاصی ترامپ با فاکس نیوز

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد بیشتر از هر رئیس جمهوری در چهار هفته ریاستش کار انجام داده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی اختصاصی روز گذشته با مجریان برنامه « فاکس و دوستان» در شبکه فاکس نیوز به سوالات آنها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

در ابتدای این مصاحبه دونالد ترامپ درباره رفتار متفاوت او با شبکه فاکس نیوز در مقایسه با برخی دیگر از رسانه ها گفت، شما رفتار خیلی خوب و منصفانه ای با من داشته اید. من مدتهاست که دوست شما هستم. 

مجری فاکس نیوز در ادامه گفت شما قرار است در سخنرانی امشب درباره بودجه صحبت کنید. شما گفته اید که می خواهید پنجاه و چهار میلیارد دلار اضافه برای ارتش خرج کنید. سناتور جان مک کین گفته است که این رقم کافی نیست. واکنش شما چیست؟

ترامپ گفت ما قرار است پول زیادی برای ارتش خرج کنیم. ما باید این کار را انجام دهیم و این کار یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است. بسیاری فکر می کنند که این رقم، خیلی زیاد است. ما می خواهیم ارتش خود را به شکل قابل توجهی به روز کنیم. من همچنین قصد دارم در مذاکرات مشارکت کنم. ما هواپیماها و کشتی ها و قایقها و تجهیزات زیادی از این دست داریم که بیش از حد پول برای آنها خرج می کنیم. ما قرار است در مذاکرات شرکت کنیم و با پول کمتر کالای بیشتری خریداری کنیم. من در این باره خیلی جدی هستم. ما هفتصد میلیون دلار در خرید یک فرونده جنگنده اف سی و پنج صرفه جویی کردیم و پول کمتری پرداخت کردیم. این رقمهای صرفه جویی قرار است به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. ما باعظمت ترین ارتش جهان را خواهیم داشت. 

مجری گفت شما گفته اید که بیشترین بیننده را برای سخنرانی سالیانه خود خواهید داشت. شما چگونه می توانید از چنین فرصتی برای خود و دولت خود استفاده کنید؟

ترامپ گفت تنها کاری که من می توانم انجام دهم این است که از ته دل و با صداقت صحبت کنم و کاری را که می خواهم انجام دهم بگویم. ما قرار است برنامه بهداشت درمانی فوق العاده ای داشته باشیم. ما باید درک کنیم که اوباماکر یک افتضاح و فاجعه بوده است و بسیار از کنترل خارج شده است. این طرح دیگر کارایی ندارد. ما طرح بهداشت و درمانی داریم که فوق العاده خواهد بود. این طرح بسیار جامع خواهد بود. به نظر من این طرح کاری را انجام خواهد داد که مردم انتظار دارند. من درباره این مسئله صحبت خواهم کرد. من درباره ارتش صحبت خواهم کرد. من درباره مرز صحبت خواهم کرد. به خاطر داشته باشید که ما درباره مرزها، داریم افراد بد و اعضای گروههای تبهکاری و قاچاقچیان مواد مخدر و در برخی موارد قاتلان را از کشور بیرون می کنیم. 

مجری گفت آیا فکر نمی کنید در این خصوص به خوبی اطلاع رسانی نشده است؟

ترامپ گفت: فکر نمی کنم این طور باشد. شاید هم اشتباه از من بوده است. در هر حال وقتی عده ای را نشان می دهند که از کشور بیرون انداخته می شوند، باید بدانیم که اینها افرادی هستند که بد هستند. ما دنبال آدمهای بد هستیم. من از همان اول هم گفتم از روزی که به عنوان رئیس جمهور کار خودم را شروع کنم افراد بد را از کشور بیرون می کنم. بسیاری از مردم این مسئله را درک کرده اند. من می توانم به شما بگویم که خود محله ها افراد بد را بیرون می کردند. این افراد بسیار دردسرساز و وحشتناک هستند و خود کسانی که در آن محله ها زندگی می کنند، تمایل داشتند این افراد بیرون انداخته شوند. اکنون ساکنان آن محله ها بسیار خوشحال هستند. 

مجری گفت آقای رئیس جمهور شما قرار است دست کم پنجاه و چهار میلیارد دلار دیگر برای ارتش خرج کنید. کسانی که مخاطب ما هستند این مسئله را خیلی دوست دارند. در عین حال شما می خواهید هزینه های سازمان حفاظت از محیط زیست و همچنین وزارت خارجه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. حتی اگر شما همه بودجه این دو نهاد را قطع کنید، فقط پنجاه میلیارد دلار می شود. پس شما اضافه بودجه ارتش را از کجا می آورید؟

ترامپ گفت: این پول قرار است با تحول در اقتصاد حاصل شود. اگر دقت کنید هم اکنون رشد اقتصادی کشور کمی بیش از یک درصد است و اگر من بتوانم آن را به رقم سه درصد یا حتی بیشتر برسانم، شرایط کاملا تغییر خواهد کرد. این چیزی است که ما می خواهیم انجام دهیم.

مجری گفت اما اگر شما بخواهید اقتصاد را با سرعت بیشتری حرکت دهید لازم است طرح اوباماکر را لغو کنید و آن را با طرح دیگری جایگزین کنید و همچنین باید مالیات ها را تغییر دهید. اما ما تا رسیدن به این اهداف چه قدر فاصله داریم؟

ترامپ گفت: ما باید در تجارتمان با کشورهای دیگر تغییراتی ایجاد کنیم زیرا تاکنون این تجارت غیرمنصفانه بوده است. وقتی ما به آنها حتی از نظر نظامی کمک می کنیم، ما باید از آنها بخواهیم تا هزینه خدمات ما را پرداخت کنند. هم اکنون کشورهایی هستند که ما از نظر نظامی از آنها مراقبت می کنیم اما در مقابل چیزی در برابر خدماتمان دریافت نمی کنیم در حالیکه این کشورها ثروتمند هستند. ما کارهای زیادی انجام خواهیم داد. ما رقمها را بالا می بریم و ما دوباره کاری می کنیم که فرصتهای شغلی دوباره به کشورمان برگردد. دیدید که من چه کار کردم. فورد و جنرال موتورز و فیات اعلام کرده اند که قصد دارند کارخانه های بزرگی در آمریکا بسازند و دوباره فرصتهای شغلی را به آمریکا برگردانند. آنها قبلا داشتند از کشور فرار می کردند و فرصتهای شغلی را با خود می بردند. شما فقط سازمان حفاظت از محیط زیست را نام بردید در حالیکه ما هم اکنون کشورهای زیادی داریم که به این مسئله ارتباط دارند. هم اکنون صدها و صدها قرارداد عظیم و هنگفت وجود دارد که گیر مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست هستند. وقتی این سازمان سریعتر مجوزهای خود را صادر کند و موانع را بردارد ، این طرح ها نیز به راه می افتد و آنها می توانند فعالیتهای تجاری خود را آغاز کنند و فروش داشته باشند. در واقع صحبت از هزاران و حتی میلیونها فرصت شغلی است. 

مجری گفت شما با وعده فرصتهای شغلی در کارزار انتخاباتی شرکت کردید و قول دادید که واشنگتن را از لجنزار درآورید. شما با وعده لغو اوباماکر و جایگزین کردن آن پیروز شدید. شما چه زمانی می خواهید به کنگره فشار بیاورید تا پاکسازیها انجام شود و در عمل کارهایی جدی صورت گیرد و برخی از طرحها لغو و جایگزین شوند؟

ترامپ گفت: به نظر من پل رایان و کل گروه او بسیار خوب بوده اند. من با پل رایان و میچ مک کانل دیدار کرده ام. پل خیلی سخت تلاش می کند. مسئله بهداشت و درمان مسئله ای بسیار پیچیده است. وقتی این کار را شروع کنید با نه(9) مسئله متفاوت دیگر روبرو می شوید. وقتی فلان قسمتش را به دست می گیرد، دهها قسمت دیگر از آن بیرون می آید. در هر حال ما طرحی بسیار بزرگ و خوب داریم و البته بسیاری کنگره را مقصر می دانند اما اشتباه و تقصیر از آن نیست. من فقط چند هفته است که کار خودم را شروع کرده ام اما کنگره سی سال است که روی این مسئله کار می کند. ما قرار است طرح خودمان را ارائه کنیم. من قرار است امشب درباره این مسئله هم صحبت کنم. به نظر من طرح ما بسیار مورد توجه و مقبول خواهد بود. نگاه کنید ببینید وضعیت بازار بورس چه طور است. از زمانی که من در انتخابات پیروز شدم، هزاران میلیارد دلار ارزش در بازار بورس ایجاد شده است. بنابراین می بینیم که بازار بورس به طرحهای من خیلی علاقمند است زیرا ما فرصتهای شغلی ایجاد می کنیم. 

مجری گفت شما از طریق توئیتر اعلام کردید که قصد ندارید به مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید بروید. چرا؟

ترامپ گفت من آدمی دو رو و ریاکار نیستم. با من خوب رفتار شده است و همین برای من کافی است. البته چند سال پیش که چنین مراسم شامی در زمان ریاست جمهوری اوباما بود و من در آن شرکت کردم، خیلی به من خوش گذشت. 

خبرنگار پرسید اما شما هدف لطیفه ها و جوکهای آن مراسم بودید؟

ترامپ گفت این مسائل عادی است و اهمیت ندارد. من آن شب را خیلی دوست داشتم. وقتی از آن مراسم بیرون می آمدم خبرنگاران از من پرسیدند به من خوش گذشت که پاسخ دادم خیلی خوش گذشت. اما بعد از آن در مطبوعات نوشتند که دونالد ترامپ درباره آن شب اصلی راضی نبود و احساس بدی از آن داشت. اصلا این طور نبود و من آن مراسم را دوست داشتم. 

ترامپ در ادامه افزود مشکلی که وجود دارد این است که گاهی برخی رسانه ها و مطبوعات خبرهای غیرواقعی درست می کنند و خبرها را جعل می کنند و منابعی هم برای آن درست می کنند، چیزی که فکر می کنم آنها گاهی اصلا منبعی برای خبرهای خود ندارند و منابعی که ادعا می کنند اصلا وجود ندارد. البته گاهی هم این منابع وجود دارد. اما مطمئنم که بسیاری از این منابع ساختگی هستند. بسیاری از خبرها و گزارشها ساختگی هستند. بسیاری از خبرها افسانه صرف هستند و از ناکجاآباد آمده است. به نظر من انتشار خبرهای ساختگی اصلا خوب نیست. من احترام زیادی برای مطبوعات قائلم. من برای گزارشگران و همه حرفه ها احترام زیادی قائلم. در هر حال من احساس کردم اگر در شام خبرنگاران کاخ سفید شرکت نکنم بهتر است. اما این بدان معنا نیست که سال آینده در این مراسم شرکت نکنم. اما فعلا به این نتیجه رسیدم بهتر است که در این مراسم شرکت نکنم. 

مجری گفت جیمی کیمل مجری جشنواره فیلم اسکار در توئیتر خود مطالبی در انتقاد از شما نوشت از جمله اینکه شما یک نژادپرست هستید. پاسخ شما چیست؟

ترامپ گفت به نظر می رسد طرف های دیگر، هر گاه که خیلی سخت شکست می خورند، موضوع نژاد را مطرح می کنند. من این مسئله را سالهاست که شاهدم. این مسئله درباره رونالد ریگان هم بوده است. این مسئله را درباره عده زیادی دیده ام. آنها همیشه مسئله نژادپرستی را مطرح می کنند. واقعیت این است که من در انتخابات اخیر بسیار بهتر از افراد قبلی در حزب جمهوریخواه عمل کردم که باید به اسپانیایی تباران و آفریقایی تباران ربط داشته باشد. در هر حال من خیلی خوب عمل کردم در غیر این صورت اکنون اینجا ننشسته بودم. اگر نتوانسته بودم رقمهای خوبی به دست بیاورم الان اینجا نبودم. 

مجری گفت آیا این حرفها را شخصا به دل نمی گیرید؟

ترامپ گفت نمی توانم این طور باشم. اما باید توجه داشت که چنین حرفهایی بسیار زننده است با وجود این من آنها را به عنوان حرفهایی صرفا با انگیزه های سیاسی تلقی می کنم و به آنها اهمیت نمی دهم. 

مجری گفت خبر بزرگ در واشنگتن این بود که شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید به تیم ارتباطات خود گفت که یک نفر خبرها را به بیرون درز می دهد و از آنها خواست تلفنهای همراه خود را روی میز بگذارند تا وکیل کاخ سفید آنها را بررسی کند. به نظر شما مسئله کسی که خبرها را در داخل دولت شما به بیرون درز می دهد جدی است. آیا ممکن است چنین قضیه ای فقط به تیم ارتباطات شما محدود نباشد و در دستگاههای اطلاعاتی یا وزارت خارجه یا هر جای دیگری هم باشد؟

ترامپ گفت اول از همه باید بگویم شون اسپایسر فردی خوب است اما اگر من بودم این کار را طور دیگری انجام می دادم. من با تک تک افراد صحبت می کردم. باید توجه داشت که ما هیچ فرایندی درباره درز بزرگ خبر در اینجا نداریم بلکه ما فرایند بزرگی درباره درز خبرها در دولت داریم. در هر حال من طور دیگری این قضیه را حل و فصل می کردم. البته شون نیز به روش خودش عمل کرده است و من مشکلی از این بابت ندارم. 

مجری گفت آیا افشاگر را پیدا کردید؟

ترامپ گفت ما به چیزهایی پی برده ایم و تا حدودی فهمیده ایم. اما نباید فراموش کنیم که ما افرادی از اردوگاههای دیگر و از دولتهای دیگر داریم که ممکن است به این مسئله توجه داشته باشند. در هر حال من طور دیگری با این قضیه برخورد می کردم و با تک تک این افراد در جلسات جداگانه صحبت می کردم. در هر حال شون اسپایسر کار خود را بلد است و در این مورد روش خود را استفاده کرده است. 

در ادامه یکی از مجریان فاکس نیوز پرسید شما به تازگی به مک کین، اف بی آی و دموکراتها حمله لفظی داشته اید. آیا شما در حمله به منتقدان خود روش خاصی دارید یا فقط برای ابراز خشم و دق دلی است؟

ترامپ گفت هیچ روش خاصی وجود ندارد و در عین حال برای ابراز خشم و دق دلی را خالی کردن نیست. واقعیت این است که وقتی یک فرد جوان می میرد و جان مک کین گفت که این ماموریتی شکست خورده بود، من خیلی ناراحت شدم و احساس بدی داشتم. به گفته ژنرال ماتیس آن ماموریت بسیار موفق بود. آنها اطلاعات بسیار زیادی به دست آوردند. آنها چیزهای زیادی به دست آوردند که می خواستند به دست آورند. بنابراین چنین حرفی از طرف مک کین درست نبود. بدتر اینکه او در کشوری خارجی از دولت ما انتقاد کرده است. این کار او درست نبوده است. مردم باید درباره حرفهایی که می زنند خیلی مراقب باشند. اما در عین حال این مسئله به من امکان می دهد تا رسانه های غیرصادق را دور بزنم. البته من مجبور نیستم شما یا بسیاری از رسانه ها را دور بزنم اما لازم است برخی از رسانه ها را دور بزنم. دادن پیام در توئیتر کار مرا راحت تر می کند زیرا کسانی که از توئیتر و فیسبوک و دیگر سایتهای اجتماعی استفاده می کنند بسیار زیادند و میلیونها نفر از آنها استفاده می کنند. همین به من امکان می دهد پیام خود را مستقیما به مخاطبان بدهم بدون اینکه لازم باشد پیام خود را به افرادی خاص بدهم و آنها پیام مرا متفاوت از آنچه که منظورم بوده است، منتشر کنند. 

مجری گفت خیلیها این روش شما را دوست دارند. آنها می گویند شما خیلی قاطع هستید و هر گاه کسی به شما حمله می کند، با قاطعیت پاسخ می دهید. البته عده ای هم هستند ، چه جمهوریخواه و چه دموکرات ، که می گویند شما دشمنان خود در توئیتر هدف قرار می دهید و آنها از شما می خواهند که دیگر این کار را نکنید. آیا شما خواسته آنها را می پذیرید؟

ترامپ گفت بیشتر مردم از من می خواهند که دشمنان را متوقف کنم. من این حرف را صادقانه می زنم. این دشمنان هستند که از من می خواهند دیگر این کار را نکنم. اگر من باور داشتم که رسانه ها صادق هستند، همه آنها یا بیشتر آنها صادق هستند، دیگر لازم نبود در توئیتر پیام می دادم. اما باید قبول کرد که این شکل مدرن از ارتباطات است به ویژه زمانی که دهها میلیون نفر شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. 

مجری گفت آیا شما می توانید درباره رئیس جمهور (سابق) اوباما صحبت کنید. شما گفته اید که شخصا با او کنار می آیید. اما شما سه یا چهار یا حتی هشت سال بود که به یکدیگر می پریدید. اما اکنون معلوم شده است که او برخی از اعتراضات و راهپیماییها را که جمهوریخواهان در سراسر کشور شاهد بوده اند و علیه شما بوده، سازماندهی کرده است. آیا شما باور دارید که رئیس جمهور اوباما پشت این راهپیماییها بوده است. اگر واقعا این طور بوده است، آیا فکر نمی کند این کار نقض مقررات ریاست جمهوری بوده است؟

ترامپ گفت به نظر من او پشت این قضایا بوده است اما در عین حال فکر می کنم سیاست همین است. 

مجری گفت اما بوش چنین کاری را با کلینتون نکرد و کلینتون نیز چنین کار را با بوش نکرد.

ترامپ گفت شما هرگز نخواهید فهمید که پشت صحنه چه می گذرد. شاید حق با شما باشد و ممکن است درست بگویید. من فکر می کنم رئیس جمهور اوباما پشت این راهپیماییها بوده است زیرا قطعا افراد او پشت این قضایا بوده اند. احتمالا برخی از افشاگریها و درز اخبار و اطلاعات از طرف این گروه بوده است. برخی از این افشاگریها و درز اطلاعات بسیار جدی است زیرا از نظر امنیت ملی کشورمان بسیار بد بوده است. در عین حال من درک می کنم که این کار سیاست و با انگیزه های سیاسی است. اینکه او پشت این قضایا بوده است، سیاست (حزبی) است و احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد. 

مجری گفت آیا این مسئله شما را ناامید می کند؟ آیا فکر نمی کنید این کار فراتر از روال رایج در کشور بوده است؟

ترامپ گفت لزوما از واژه ناامیدی استفاده نمی کنم. من واقعا متعجب و غافلگیر نشده ام زیرا من می دانم جهان چگونه کار می کند. سیاست همین است. من چیزهایی را که او می خواسته است انجام دهد، تغییر می دهم. ما از نظر بیرون کردن افراد بد از کشور سختگیرانه تر عمل کرده ایم. واقعیت این است که مردم واقعیت را نمی دانند. خود رئیس جمهور اوباما عده زیادی را از کشور اخراج کرد. اما ما روی افراد بد تمرکز کرده ایم، روی قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای گروههای تبهکاری تمرکز کرده ایم. ما روی گروههای بسیار بد تمرکز کرده ایم که در این کشور حضور دارند. ما آنها را به سرعت بیرون می کنیم. اما اوباما کمتر روی این مسئله تمرکز داشت. 

مجری گفت بگذارید به مسئله خانواده بپردازیم. ملانیا یا بانوی اول به همراه بارون سیصد مایل دورتر از کاخ سفید و در نیویورک ساکن هستند. آیا دلتان برای آنها تنگ نمی شود. 

ترامپ گفت شکی نیست همین طور است. البته ملانیا الان در واشنگتن پیش من است و در جلسات مختلف من شرکت می کند. او در جلسه دیدار من با فرمانداران حضور داشت. ملانیا فعلا اینجاست اما بارون باید مدرسه خود را به پایان برساند و لازم است مادرش پیش او باشد. 

مجری گفت نانسی پلوسی در اظهارات اخیر خود گفته است که شما هیچ کاری نکرده اید و فقط به وال استریت اهمیت داده اید و باعث شده اید آمریکا مریض شود و هنوز باعث ترس در دل مهاجران در آمریکا می شوید. پاسخ شما به او چیست؟

ترامپ گفت من سخنرانی نانسی را دیدم. به نظر من او فردی نالایق است. اگر به وضعیتی که حزب دموکرات دارد نگاه کنید می بینید این حزب رفته رفته کوچکتر و ضعیفتر می شود. از برخی جهات از این اتفاق نفرت دارم زیرا من سیستم دو حزبی کشورم را دوست دارم اما با این وضع به زودی نظام ما به نظام تک حزبی تبدیل می شود. به نظر من نظام دو حزبی سالم و خوب است اما نانسی پلوسی خیلی بد عمل کرده است. 

مجری گفت آیا فکر می کنید او اشتباه می کند؟

ترامپ گفت به نظر من او سخنگوی خوبی برای حزب خود نیست. مطمئنا او اشتباه می کند. عده زیادی هستند که می گویند من بیشتر از کاری که یک رئیس جمهور در عرض صد روز انجام می دهد، انجام داده ام. من بودجه زیادی را صرفه جویی کرده ام. من از زمانی که رئیس جمهور شده ام میلیاردها دلار در بودجه صرفه جویی کرده ام. من فورد را از مکزیک برگرداندم. فورد هم اکنون سرگرم ساخت کارخانه ای بزرگ است. من فیات را به داخل برگرداندم. من کاری کرده ام که شرکتهای ما از کشورهای مختلف به آمریکا بر می گردند. عده ای هستند که می گویند که من بیشتر از هر کسی دیگر کار انجام داده ام. وقتی شما مسئله بهداشت و درمان را به قضیه اضافه کنید که قرار است به زودی طرح ما ارائه شود، بهداشت و درمان و بیمه درمانی ما بسیار خوب خواهد شد در حالیکه اوباماکر طرحی شکست خورده و فاجعه بود. اگر شما کاهشهای مالیاتی را که قرار است انجام دهیم به کارهایمان اضافه کنید ، البته این کار را به محض پایان یافتن موضوع بهداشت و درمان آغاز خواهیم کرد، کاهشهای مالیاتی به سرعت اعمال خواهد شد. ما کاهشهای چشمگیری در مالیات مردم و شرکتهای اعمال خواهیم کرد. برای طبقه متوسط و برای همه کاهش مالیات را منظور خواهیم کرد. بنابراین اگر همه اینها را در نظر بگیرید من بیشتر از هر کس دیگر در چهار هفته ریاستم کار انجام داده ام. 

مجری گفت یک چیزی که درباره شغلتان خیلی درباره آن فکر می کردید چه بوده است که اکنون که به آن رسیده اید و رئیس جمهور شده اید، برایتان جالب باشد؟

ترامپ گفت در آغاز شغل ریاست جمهوری برای من مثل تجربه ای سورئال و عجیب بوده است. اینکه شما صبح را در کاخ سفید از خواب بیدار می شوید و از در جلویی بیرون می روید و همه این کارها جالب است. اما بعد از یک مدتی به آنها عادت می کنید و تازگی ندارد. اما چیزی که بیشتر از همه توجه مرا جلب کرد، عظمت و ابعاد همه چیز در اینجاست ، در اینجا اعداد و ارقام بسیار بزرگ است. شما قبلا یک هواپیما می خریدید اما در اینجا شما سه هزار و پانصد فروند هواپیما خریداری می کنید. اندازه ارقام و عددها بسیار بزرگ است. 

مجری گفت نظرتان درباره اینکه مردم نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان روی شما حساب باز کرده اند، چیست؟

ترامپ گفت علاقه آنها به من خیلی زیاد است. من نظرسنجی را دیدم که محبوبیت مرا چهل و پنج یا چهل و شش درصد نوشته بود اما یکی از چیزهایی که من گفتم این است که سطح علاقه به من همچنان مثل گذشته است. به عبارت دیگر آن عده که مرا دوست دارند واقعا به من علاقه دارند. برخی هستند که در نظرسنجیها آمار بالایی دارند اما کافی است که در جهت مخالف و غلط حرکت کنند، همه از اطرافشان پراکنده می شوند. 

مجری گفت اما معترضان هم وجود دارند و اعتراضات از بین نرفته است. واکنش شما چیست؟

ترامپ گفت درست است ، معترضان نیز وجود دارند. اما بسیاری از آنها همان کسانی هستند که در انتخابات شکست خوردند. با وجود این من تلاش می کنم همه را متحد کنم و یکی از راههای رسیدن به این هدف ، موفقیت در کارهاست. وقتی اشتغالزایی کنم و طرح درمانی را ارائه کنم که موفق باشد ، در حالیکه اوباماکر اصلا موفق و کارگر نبود، وقتی ما کارهایی را انجام دهیم که مردم دوست دارند ، وقتی ما از شر بسیاری از آدمهای بد خلاص شویم، کاری که ما هم اکنون در مرزها انجام می دهیم، مردم از کاری که ژنرال کلی انجام می دهد ، بسیار راضی هستند. به نظر من شرایط تغییر خواهد کرد. اما تاکید می کنم بسیاری از معترضان کسانی هستند که در انتخابات شکست خوردند. 

مجری گفت شما چه امتیازی به خود می دهید؟

ترامپ گفت اگر از نظر تلاشهای واقعی که تاثیرگذار است در نظر بگیریم ، من نمره آی مثبت ( A+ ) به خودم می دهم اما نتایج مهمتر هستند. از نظر پیام رسانی به مردم، من به خودم نمره ج یا ج مثبت ( ‍C ، C+ ) می دهم. پیام رسانی من خوب نیست. وقتی من این خبر را می بینم که می گویند دونالد ترامپ صدها و صدها فرصت شغلی را پر نکرده است، مسئله این است که ما نمی خواهیم این شغلها پر شود. 

مجری گفت شما ششصد جای خالی دارید می توانید افرادی را برای آنها استخدام کنید. چرا این کار را نمی کنید؟

ترامپ گفت بسیاری از آنها شغلهایی هستند که ما نمی خواهیم آنها را پر کنیم زیرا وجود آنها ضرورت ندارد زیرا ما بیش از حد در دولت کارمند داریم و دولت خیلی شلوغ شده است. من گاهی می پرسم که این همه آدم برای چیست. ما اصلا به این همه شغل و کارمند نیاز نداریم. ما می خواهیم دولتی بسیار خوب و کارآمد داشته باشیم. از نظر دستاوردها من به خودم نمره آ A را می دهم زیرا من فکر می کنم کارهای بزرگی انجام داده ام اما فکر نمی کنم که من و افراد من به اندازه کافی کارهایمان را به مردم آمریکا توضیح داده ایم. من درباره کارهایی که انجام داده ام، نمره آ A به خودم می دهم اما از نظر پیام رسانی و اطلاع رسانی درست به مردم درباره کارهای دولت ، من نمره ج یا ج مثبت ( ‍C ، C+ ) به خودمی دهم. 

مجری گفت شما چگونه می خواهید این وضع را تغییر دهید؟

ترامپ گفت شاید من این قضیه را در جریان سخنرانیم تغییر بدهم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار