کرمانشاه

سادات کرمانشاهی درغم شهادت یاس نبوی به سوگ نشستند

همایش بزرگ سادات عظیم الشان کرمانشاهی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد آیت اله میبدی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام سید مجتبی موسوی در این همایش با تسلیت شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) گفت: امام جواد(ع) بارها اشاره فرمودند که هرعملی که برای حضرت زهرا(س) انجام می دهید، افضل اعمال است.


این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در قرآن اسامی چهار زن برگزیده به عنوان زنان برگزیده عالم ذکر شده است، اما می بینیم که اسامی آنها به وسیله مخلوق خدا انتخاب شده است، در صورتیکه که اسم مبارک حضرت زهرای بتول (س) توسط خدواند انتخاب شده است.

موسوی گفت: برای عموم مردم  اسوه حسنه رسول خدا(ص) است، اما زهرای اطهر(س) اسوه حسنه برای همه ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: اهل تشیع و تسنن متفق القول بر این اعتقاد دارند که پیامبر اکرم(ص) به محض اینکه چهره حضرت زهرا(س) را می دید، درد و رنج از آن حضرت مفارقت می کرد.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به دلایل نامگذاری فاطمه(س) پرداخت و گفت: فاطمه را از آن جهت فاطمه نامیدند که محبین آن حضرت از آتش جهنم دور خواهند بود. زهرای مرضیه در صد جای قیامت به داد شیعیان ومحبانش خواهد رسید وبه این دلیل که شفیع محبانش خواهد بود و محبانش را از آتش دوزخ جدا خواهد کرد، به این نام  نامگذاری شده اند.

در ادامه این مراسم و در حرکتی نمادین مراسم عزاداری با حضور علما، روحانیون، هیات های مذهبی، خانواده سادات و عموم مردم از مسجد آیت اله میبدی  تا مسجد جامع کرمانشاه انجام پذیرفت.

این مراسم به همت مجموعه 313 یار موعود برگزار شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار