رای اعتماد سنای آمریکا به وزیر انرژی ترامپ

مجلس سنای آمریکا صلاحیت «ریک پری»، گزینه مورد نظر رئیس جمهور آمریکا، را برای تصدی وزارت انرژی تایید کرد.

رای اعتماد سنا به وزیر انرژی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز،  مجلس سنا روز پنج‌شنبه با رای خود «ریک پری»، گزینه مورد نظر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای تصدی وزارت انرژی را تایید کرد. فرماندار سابق تگزاس وعده داده است زرادخانه هسته ای آمریکا را تقویت کند.

تایید پری به عنوان وزیر انرژی در حالی رخ داد که نمایندگان دموکرات در خصوص روابط وی با شرکت های نفتی، تردید وی در مورد لزوم مقابله با تغییرات آب و هوایی و اینکه زمانی گفته بود وزارت انرژی باید به کلی از بین برود، ابراز نگرانی کرده‌اند. 
مجلس سنا در نهایت با 62 رای مثبت و 37 رای منفی پری را تایید کرد.

پری 66 ساله از سال 2000 تا 2015 میلادی، فرماندار تگزاس بود و نام خود را به عنوان دارنده طولانی‌ترین دوران فرمانداری در این ایالت تولید کننده نفت ثبت کرد.

وزیر انرژی پیشین آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، «ارنست مونیز» بود. مونیز یک دانشمند فیزیک بود و سال 2015 مسئولیت مذاکرات فنی توافق هسته ای با ایران را بر عهده داشت. پیش از وی نیز «استیون چو»، فیزیکدان و برنده جایزه نوبل، وزیر انرژی آمریکا بود.
 
پری در جلسه استماع برای پذیرفته شدن به عنوان وزیر انرژی که اوایل امسال برگزار شد، از اظهاراتی که سال 2012 در مبارزه درون حزبی برای انتخاب به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیان کرده و طی آن گفته بود وزارت انرژی باید از بین برود، ابراز پشیمانی کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار