خطیب نماز جمعه اهواز؛

مهم ترین تبعات بحران، مهاجرت اساتید و نخبگان و کاهش سرمایه گذاری در خوزستان

امام جمعه موقت اهواز تعطیلی مدارس، مهاجرت اساتید و نخبگان و کاهش سرمایه گذاری در خوزستان را مهم ترین تبعات بحران اخیر استان را دانست.

مهم ترین تبعات بحران، مهاجرت اساتید و نخبگان و کاهش سرمایه گذاری در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، به بحران اخیر در خوزستان اشاره و اظهار کرد: توفان گرد و خاک و قطع برق و آب به ویژه در اهواز و تعداد دیگری از شهرها علاوه بر مشکلات کوتاه مدت، آثار و تبعات بلندمدت نیز به همراه داشته است که مجلس و دولت باید آن ها را شناسایی و چاره اندیشی کنند.

وی مهم ترین آثار زیان بار بحران اخیر در خوزستان را تعطیلی مدارس، مهاجرت اساتید و نخبگان و کاهش سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و بیان داشت: ستاد بحران کشور و وزارت اقتصاد باید معافیت مالیاتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در خوزستان در نظر بگیرند.

حسن زاده با تقدیر از رهبری برای تذکر دلسوزانه خود درباره مشکلات خوزستان ادامه داد: باید از مردم استان که با وجود اجتماع و اعتراض مردمی اجازه سوء استفاده سیاسی دشمنان از اعتراضات خود را ندادند نیز تقدیر کرد.

خطیب نماز جمعه همچنین ضمن تقدیر از اقدامات امام جمعه اهواز، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری و وزرا به ویژه وزیر کشاورزی و کارشناسان آب و برق، یاد یکی از کارکنان شرکت برق مازندران که در حین شست و شوی تاسیسات برق اهواز فوت کرد را گرامی داشت.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه از دولت خواست که در گزارش مشکلات آمار کانون های داخلی و خارجی را به درستی اعلام کنند و درباره محدودیت های امکانات و تجهیزات با مردم شفافیت داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش وزیر نیرو از میزان انتقال آب از سرشاخه های کارون خاطرنشان کرد: باید اعلام شود که چه میزان آب و برای چه مصارفی منتقل می شود.

امام جمعه موقت اهواز اذعان داشت: هیچکس بخشی نگری نمی کند و ما یک کشور یکپارچه هستیم و خوزستان با افتخار نفت و آب خود را برای استفاده همه کشور داده است اما این برداشت ها باید منطقی باشد.

سید ابوالحسن حسن زاده بیان کرد: با توجه به خدمات خوزستان و درگیری این استان با پدیده گرد و غبار، استانداردها در آن باید بالاتر از متوسط کشور باشد و مصوبات باید اجرایی شود.

وی خواستار حضور متخصصان و اساتید مستقل دانشگاه شد و اظهار داشت: این کارشناسان مستقل باید طرح های انتقال آب، کانون های گرد و غبار و عملیات تثبیت کانون ها را بررسی و درباره آن اظهارنظر کنند.

حسن زاده تصریح کرد: همه مشکلات خوزستان ملی نیست و باید با مسئولان استانی که در رفع مسائل کوتاهی می کنند برخورد شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.