باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

هزینه های سنگین ثبت نام در آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی روی دوش مردم

مسئولان نظارت قوی تری بر آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا به بهانه رد شدن متقاضیان در آزمون ها هزینه های اضافی از آن ها دریافت نکنند.

هزینه های سنگین ثبت نام در آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی روی دوش مردمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رانندگان خودروهای سواری و سنگین و راکبان موتور سیکلت ها برابر قانون باید دارای گواهینامه باشند و در صورتی که راننده ای بدون داشتن گواهینامه رانندگی کند توسط عوامل پلیس خودروی وی توقیف و راننده نیز به مراجع قضایی تحویل می شود و در قانون برای این رانندگان فاقد گواهینامه مجازات های سنگینی نیز پیش بینی شده است.

در همین راستا هویدا تزار رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا به خبرنگار ما گفت: نخستین تصدیق نامه در سال 1299 توسط خاچاطور ماتروسیان تبریزی نژاد اخذ شد که برای درشکچی ها در زمان های قدیم داشتن تصدیق نامه اجباری بود. البته قبل از سال 1299 هم نفرات زیادی گواهینامه اخذ کردند اما چیزی که بتوان به آن استناد کرد گواهینامه خاچاطور است  که در سال 1299 صادر شده است.

بر همین اساس در سال 1336 اولین گواهینامه موتور صادر شده است.و در شرایط فعلی هم از الزامات برای راکبان موتور سیکلت ها محسوب می شود.

البته برای دوچرخه سواری هم الزام به داشتن گواهینامه بود که در همین خصوص اولین گواهینامه صادره برای دوچرخه مربوط به سال 1345 است.که با گذشت زمان این گواهینامه منسوخ شد.

بر اساس این گزارش، در جامعه امروزی گواهینامه گرفتن مرد و زن نمی شناسد و همه ذوق و شوق گرفتن گواهینامه را دارند اما در این سال ها شهریه های ثبت نام در آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی به شدت افزایش یافته است و همین موضوع برای مردم که تقاضای گواهینامه گرفتن را دارند یک چالش به شمار می رود.

سرهنگ تزار رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا گفت: برای ثبت نام در آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی شهریه ای که باید پرداخت کرد در شهر تهران 580 هزار تومان است که البته در سایر شهرها این مبلغ متفاوت است.

اما گاه قبول نشدن متقاضیان در آزمون های برخیز از این آموزشگاه ها سبب افزایش هزینه اولیه ثبت نام آن ها به منظور تجدید دوره های آموزشی افزوده می شود. بعضی از مشتریان این قبیل آموزشگاه ها معتقدند که آن ها برای اخذ هزینه های اضافی در آزمون عملی، هنرجویان را رد می کنند تا متقاضیان مجددا برای ثبت نام در کلاس های عملی هزینه پرداخت کنند.

گفتنی است؛ هزینه دریافتی از سوی برخی آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی، گاه بسیار گزاف بوده و امری طاقت فرسا بر دوش مردم است. از سوی دیگر، گویا نظارت آنچنان که باید و شاید دقیقی بر عملکرد این قبیل آموزشگاه ها هم صورت نمی گیرد حال آنکه بهتر است دستگاه ها و سازمان های متولی نظارت های خود را افزایش دهند و مانع دریافت هزینه های هنگفت از متقاضیان دریافت آموزش های راهنمایی و رانندگی در برخی آموزشگاه ها شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Kimia
۰۲:۱۴ ۲۶ تير ۱۳۹۷
چرا باید روز به روز بره بالا مردم روز به روز بدبخت ترمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اشکال راهنمایی و رانندگی ایجاست که به جای اینکه سختگیری را روی افرادی که سالها گواهینامه دارند اعمال کند. روی افرادی که تازه گواهینامه گرفتند اعمال می کند. وقتی راننده بعد از 20 سال هنوز نمیدونه که ماشین تحت آموزش حق تقدم داره می چسب پشتش و بوق میزنه، باید ماشینشو بخوابونه و گواهینامه رو ضبط کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
لطفا یک گزارشی از وضعیت نا به سامان آموزشگاه ها در مورد آزمون عملی شهر تهیه بفرمایید. افراد زیادی هستند که برای بار 10 و یا 20 در آزمون عملی شهر رد شدند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام، هزینه های کلاس رانندگی خیلی بالاست، من نمیدونم چرا باید بعد از هربار رد شدن در آزمون باید به آموزشگاه مبلغ ۱۰۵۰۰ تومن پرداخت کنیم؟ علاوه بر فیش ۱۰۰۰ تومنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
این سختگیری باعث میشه که ملت نروند سراغ گواهی نامه و بدون گواهینامه رانندگی کنند. تازه فقط اونهایی که قبل گواهینامه پشت فرمان نشتند قبولند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
سلام.لطفا بیشتر به این موضوع و هزینش بپردازید.بنده صرفا به خاطر عدم توان مالی نمیتونم گواهینامه دریافت کنم.در صورتی که دوست دارم کارهام قانونی باشه و ازین اضطراب و استرس رهایی پیدا کنم.اخه ششصد هزار تومن خیلی زیاده...
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
با سلام
ما شاهد این هستیم که سالیانه هزینه های اخذ گواهینامه بالا می رود بی آنکه شاهد فرهنگی در رانندگی باشیم و یا اینکه آمار تصادفات کاهش محسوسی داشته باشد. متاسفانه این روش پلیس راهور برای اخذ گواهینامه فقط منبع درآمدی برای خود و آموزشگاه های آزاد شده است.
این انتظار از اصحاب رسانه می رود که حداقل برنامه ای در این مورد و هزینه های بالای گواهینامه ترتیب دهند و مسئولین پلیس راهور را مجبور به پاسخگویی بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
گواهینامه من بعد از یه ماه هنوز نیومده چرا همه مدارکم کامل بوده
آخرین اخبار