10 راه کارآمد برای افزایش شارژ تلفن همراهتان

با چند روش کارآمد و ساده می توانید مصرف باتری را در تلفن همراه هوشمند خود کاهش دهید.

10 راه کارآمد برای افزایش شارژ تلفن همراهتان// جمعه
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از افراد به دلیل استفاده بسیار از تلفن همراهشان همیشه با مشکل خالی شدن شارژ باتری شان مواجهند، برای اینکه بتوانید مصرف باتری را مدیریت کنید چند عمل ساده را در ادامه دنبال کنید که میزان شارژ بیشتری در طول زمان استفاده از گوشی داشته باشید.

1. کاهش نور صفحه نمایش یکی از ساده ترین روش هایی است که موجب می شود میزان مصرف باتری کاهش یابد، اگر همیشه میزان روشنایی را تا 50 درصد و حتی کمتر از آن نگه دارید میزان مصرف کم خواهد شد، همچنین در بخش تنظیمات نمایشگر تلفن همراهتان زمان خواب صفحه نمایش را بر روی کمترین میزان تنظیم کنید.

2. راه دوم کنترل نرم افزارهایی است که معمولا شارژ باتری به سرعت کاهش می دهند، سیستم عامل اندروید سیستم پایش وضعیت باتری را برای کاربران طراحی کرده از بخش تنظیمات- باتری قابل مشاهده است، در این بخش خواهید دید کدامیک از اپلیکیشن ها بیشتر باتری مصرف می کنند.

3. اگر تلفن همراهتان سیستم حالت صرفه جویی باتری را دارد آنرا فعال کنید، با فعال کردن این گزینه هر زمان که باتری شما به درصدی از میزان تعریف شده برسد بسیاری از گزینه هایی که مصرف را افزایش می دهد، به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

4. خاموش کردن بلوتوث و NFC (تراشه ای به اطلاعات را بین دو وسیله رد و بدل می کند) هم به مدیریت مصرف باتری در گوشی های هوشمند کمک خواهد کرد، البته NFC به طور پیش فرض فعال نیست زیرا بسیاری از تلفن ها این تراشه را ندارند اما بلوتوث بسیاری از گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک فعال است.

5. تصاویر با پس زمینه روشن نیز مصرف باتری را افزایش می دهند، بهتر از از عکس هایی که تیره هستند استفاده کنید.

6. بسیاری از افراد با اتصال با اینترنت مسیرهای خود از طریق نرم افزارهای مختلف دنبال می کنند، یادتان باشند اگر به GPS نیازی ندارید آن را خاموش کنید، برای این کار یا نوار اعلان گزینه مورد نظر را غیر فعال کنید و یا از مسیر تنظیمات – لوکیشن این کار را انجام دهید.

7. کاربران برخی از تلفن های همراه قابلیت هایی همچون تشخیص نگاه یا فرمان حرکتی بدون لمس را بر روی گوشی خود دارند، برای کاهش مصرف باتری این قابلیت ها را غیر فعال کنید.

8. بازخورد های لمسی، ویبره و هر نوع حرکتی که با گزینه ویبره همراه است را غیر فعال کنید، این کار مصرف باتری را افزایش می دهد.

9. درست است که میانبرها به دسترسی راحت تر شما به آنچه مدنظر دارید کمک بسیاری می کند اما اگر ویجت های متعدد بر روی صفحه نمایش دارید بدانید یکی از عواملی که به سرعت باتری گوشی را خالی می کند همین ویجت ها هستند.

10. قابلیت تعویض صفحه نمایش را حرکاتی خاص که در اصطلاح انیمیشن گفته می شود نیز موجب مصرف بیش از حد باتری خواهد شد، برای غیر فعال کردن با تنظیمات رفته، در انتهای صفحه About phone هفت مرتبه به صفحه نمایش ضربه بزنید و بعد دکمه بازگشت را بفشارید، گزینه ای به نام Developer Options را خواهید دید، به این گزینه ورود کنید در پایین صفحه بروید تا Window animation scale، Transition animation scale و Animation duration scale را ببینید، همه را غیر فعال کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
خیلی جالبه .ازشما ممنون هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
نکته آخری جالب بود.نمیدونستم.
آخرین اخبار