آیین تجلیل از قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال آوران سال 94 برگزار شد

آیین تجلیل از قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال آوران سال 94 کشور صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال آوران سال 94 کشور با حضور روحانی، رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی، مدیران کل ورزش و جوانان استان ها و میهمانان و مقامات کشوری در کنار قهرمانان ایران برگزار شد.

کاروان ورزشی ایران با نام امام رضا (ع) در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در ۱۴ رشته کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو ، بوکس، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شرکت کرد.

ورزشکاران ایران در رشته های وزنه‌برداری، تکواندو ، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو موفق شدند هشت مدال (۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز) را برای ایران به ارمغان بیاورند.

کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد سه طلایی کاروان ایران در المپیک ریو بودند.

کمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیک ریو بود.

سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، حسن رحیمی در کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در تکواندو توانستند ایران را صاحب ۴مدال برنز کنند.

کاروان ایران در این دوره در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.

ورزشکاران جانباز و معلول ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک کاروان ورزشی ایران موفق به کسب 24 مدال ( 8 مدال طلا، 9 نقره و 7برنز ) شدند.

آیین تجلیل از قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال آوران سال 94 برگزار شد

آغاز مراسم؛

حسن روحانی رییس جمهور، برای نهمین بار در دولت یازدهم، جمع پرافتخار ورزش ایران را مزین کرد. آنجا که قهرمانان سال ٩٤ آنها که در عرصه رقابتهای آسیایی و جهانی، افتخار آفرینی کرده بودند و المپین ها و پارالمپین هایی که همین مرداد و شهریور ماه گذشته با اقتدار سرود فتح و پیروزی در ریو سر دادند و ایران اسلامی را از موفقیت های خود شاد و مسرور ساختند.

مراسم تجلیل از قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک ریو و قهرمانان سال ٩٤ با حضور مقام عالی دولت تدبیر و امید فضای با نشاطی را در سالن اجلاس سران به وجود آورد. حضور دکتر روحانی برای نهمین بار به بهانه های مختلف در جمع افتخارآفرینان نیز نشان از توجه دولت یازدهم به ورزش دارد.

این مراسم بار دیگر با مرور پیام سراسر از محبت و معنویت مقام معظم رهبری همراه بود که بیانگر پشتوانه معنوی جامعه ورزش محسوب می شود.

مراسم اهدای جوایز؛

کیانوش رستمی، سهراب مرادی و حسن یزدانی طلایی‌های ایران در ریو 2016 نخستین ورزشکارانی بودند که طی مراسم تقدیر از مدال آوران المپیک و پارالمپیک  جوایز خود را از رئیس‌جمهور و مسعود سلطانی فر دریافت کردند.

کیمیا علیزاده نخستین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک که موفق به کسب نشان برنز در ریو 2016 شد به همراه کمیل قاسمی دارنده مدال نقره المپیک، قاسم رضایی مدال‌آور برنز کشتی فرنگی ایران و سعید عبدولی دیگر مدال آور برنز کشورمان در ریو  از دیگر ورزشکاران پر افتخاری بودند که  جوایزخود را از رئیس جمهور دریافت کردند.

همچنین بهداد سلیمی، وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران  که با ناداوری از رسیدن به مدال المپیک باز ماند مورد تجلیل رئیس‌جمهورقرار گرفت و جایزه ای نیز دریافت کرد.

مجتبی عابدینی، شمشیرباز ایران در المپیک ریو که موفق شد به مراحل بالای این رقابت‌ها صعود کند نیز جایزه ای از رئیس‌جمهور دریافت کرد.

همچنین دراین مراسم از برخی روسای فدراسیون‌ها ازجمله محمود خسروی وفا (رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان)، محمد پولادگر (رئیس فدراسیون تکواندو)، مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال)، فریبا محمدیان (رئیس فدراسیون اسکیت)، غلامرضا امینی (رئیس فدراسیون قایقرانی)، علی مرادی (رئیس فدراسیون وزنه‌برداری)، مهدی علی‌نژاد (رئیس فدراسیون ووشو)، محمدرضا مظلومی (رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان)، مصطفی کریمی (رئیس فدراسیون ناشنوایان)، فاطمه هاشمی (رئیس فدراسیون بیماری‌های خاص و پیوند اعضا) تقدیر شد.

در این مراسم داورانی که در المپیک و پارالمپیک ریو قضاوت کردند از جمله علیرضا فغانی به نمایندگی از سه داور فوتبال حاضر در این رقابتها، محمد شاه میری و ابراهیم پیروزی، داوران والیبال و والیبال نشسته مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از خانواده‌ مرحوم "بهمن گلبارنژاد" دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران که در ریو به دلیل سانحه جان خود را از دست داد، تقدیر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار