شیراز؛

خاکسپاری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حریم درجه ۲ پاسارگاد

دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حریم درجه ۲ پاسارگاد به خاک سپرده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: خاکسپاری پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محدوده حریم درجه ۲ محوطه تاریخی پاسارگاد انجام شد.


وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود این شهدای گمنام در محوطه تاریخی پاسارگاد تدفین شوند، اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سازمان در تهران و ارائه توضیحات پیرامون محدودیت‌های موجود، مکانی جدیدی در محدوده حریم درجه ۲ محوطه در نظر گرفته شد.

مصیب امیری ادامه داد: پیشنهاد قبلی در محدوده در ورودی بود و در واقع سه شهید دوران دفاع مقدس برای تشییع و خاکسپاری به شهرستان پاسارگاد منتقل شده بودند که پیکرهای مطهر ۲ شهید برای تدفین به روستای پاسارگاد انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه مکان تعیین شده برای تدفین و ایجاد المان شهدای گمنام در محدوده حریم درجه ۲ محوطه تاریخی است اظهار کرد: بر اساس قوانین میراث جهانی، ساخت المان یا ساختمان به ارتفاع حداکثر 4 و نیم متر ممنوعیت و محدودیت قانونی ندارد.

امیری بیان کرد: محوطه اختصاص یافته برای تدفین شهدا، در فاصله حدود ۲ کیلومتری محوطه جهانی پاسارگاد و نزدیک به روستای پاسارگاد است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار