سلطانی فر در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016:

پیام امید بخش رهبری و رئیس جمهور برای ورزشکاران دلگرم کننده بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور پس از موفقیت ورزشکاران کشورمان در المپیک و پارالمپیک بسیار امید بخش و دلگرم کننده بود.

پیام امید بخش رهبری و رئیس جمهور برای ورزشکاران دلگرم کننده بودبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و مدال آوران ورزش ایران در سال 95 بیان کرد: از طرف همه مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ریو 2016 مراتب قدردانی جامعه ورزش را به دلیل حضور ریاست محترم جمهوری در جمع قهرمانان ابراز کرده و از حمایت‌های ویژه‌ رییس جمهور و دولت "تدبیر و امید"، از ورزشکاران و جامعه ورزشی ایران قدردانی می‌کنم.
 
وی افزود: پس از پیروزی‌های ورزشکاران ایران در میادین مختلف، پیام دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور  بسیار امید بخش و سبب دلگرمی آن ها شد. این امر به ویژه‌ پس از موفقیت‌ در المپیک و پارالمپیک ریو اهمت زیادی داشت و ابراز شادی مردم پس از این پیروزی ها مهم ترین نکته بود.
 
سلطانی فر با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران ایران در المپیک و پارالمپیک ریو، اظهار داشت: الحمدالله با تلاش ورزشکاران، مربیان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دستاوردهای تاریخی مهمی برای ورزش ایران به دست آمد. از جمله این دستاوردها می توان به کسب بیش‌ترین سهمیه ورودی تاریخ ورزش ایران در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو اشاره کرد. ورزشکاران ایران 64 سهمیه در المپیک و 97 سهمیه در پارالمپیک  کسب کردند.
 
وی ادامه داد: افتخارات بی‌نظیری مانند  کسب نخستین  مدال المپیک تاریخ زنان از سوی  کیمیا علیزاده، صعود والیبال ایران به مرحله یک چهارم نهایی، حضور تیم داوری فوتبال ایران در المپیک، افتخار آفرینی همزمان زهرا نعمتی در المپیک و پارالمپیک ، حضور حسن تفتیان دونده پرافتخار ایران در نیمه نهایی المپیک، کسب رتبه چهارمی مجتبی عابدینی در شمشیربازی، شکستن رکورد دنیا از سوی  سهراب مرادی و کیانوش رستمی 2 وزنه‌بردار پر افتخار ایران، کسب طلای حسن یزدانی  پس از شانزده سال در کشتی آزاد و هم‌چنین کسب عنوان قوی‌ترین مرد  جهان از سوی  سیامند رحمان، وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران از جمله افتخارات مهم ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها بود.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نمایش بی‌نظیر اراده و توانمندی ورزشکاران ایران در عرصه های بین المللی ورزش تصریح کرد: نقطه اوج این افتخارات حضور موثر و افتخار آفرینی جانبازان و معلولان ورزشکار ایران در رشته‌های مختلف ورزشی بود. باید یادی از شهید بهمن گلبارنژاد، ورزشکار جانبازمان کنم که در میدان مسابقه جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
وی ادامه داد: بازی‌های المپیک و پارالمپیک  فرصت‌هایی هستند که می‌توانیم از آن ها برای نشان دادن توانایی، خودباوری و نشاط جوان ایرانی به تمامی جهانیان استفاده کنیم و این امر نشان می دهد هیچ چیز شیرین‌تر از عشق ورزشکاران ایران به سرزمین‌شان نیست. جوان ایرانی برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و شاد کردن دل مردم از هیچ کوشش و تلاشی فرو گذار نبوده و نخواهد بود. اعتقاد داریم همه ورزشکارانی که پیراهن مقدس تیم‌ ‌ملی را بر تن می‌کنند با تمام وجود تلاش کرده و زحمات تمرینات و مسابقات را به جان می‌خرند و شایسته احترام و تجلیل هستند.
 
سلطانی فر با اشاره به ناداوری های انجام شده نسبت به ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی تصریح کرد: حتی این ناداوری ها و حق خوری ها سبب نشد مردم عزیزمان زحمات ورزشکاران را نادیده بگیرند و به حق مردم ایران، بهترین داور هستند.

وی در مورد موفقیت ورزشکاران کشورمان در دولت " تدبیر و امید" اظهار داشت: در مجموع ورزشکاران ما در این سه سال و نیم توانستند 5888 مدال رنگارنگ کسب کنند و هم‌چنین شاهد 112 میزبانی ایران از مسابقات مختلف بودیم. والیبال در تمام رده ها قهرمان مطلق آسیا شد و در لیگ جهانی هم حضور پیدا کرد. این رشته پس از 52 سال به المپیک رسید و در آن رقابت ها هم به  مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. کشتی آزاد هم  شش سال متوالی است که قهرمان جام جهانی می‌شود. در فوتسال آقایان و بانوان هم افتخارات زیادی کسب کردیم.

سلطانی فر با اشاره به لزوم حمایت تمام مسئولان و سازمان ها برای  تداوم حضور ماندگار ورزشکاران کشورمان در عرصه های  بین المللی گفت: با وجود تمام محدودیت هایی که دولت با آن مواجه  است، توانستیم یک میلیون و 700 هزار مترمربع به سرانه ورزش کشور ‌اضافه کنیم. 47 پروژه‌ هم آماده افتتاح است که امیدوارم در ماه‌های آینده از سوی ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با قدردانی ا حمایت‌های رییس جمهور از ورزش کشور، تصریح کرد: اعتبارات ورزش ایران در سال 95 نسبت به سال 92  حدود 2 برابر رشد داشته است که این موضوع نشان می دهد دولت "تدبیر و امید" در حمایت از ورزشکاران و ورزش ایران اهتمامی ویژه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار