در بررسی بند هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

لاهوتی: اراده‌ای در بحث تأمین مواد غذایی در کشور دیده نشده است/مهاجرت روستاییان امری متضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال کاهش تعرفه واردات مواد غذایی و تغییر کاربری زمین‌های زراعی، جمعیت روستایی روز به روز روند کاهنده خود را در پیش گرفت و وضعیت نابسامانی در اقتصاد کشور را رقم زده است.

///عید///بند هفتم///تغییر کاربری زمنی‌های زراعی اصلی‌ترین علت مهاجرت معکوس/امری که در تضاد با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بند هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: تأمین امنیت غذا و درمان از جمله مسائل مهم و ضروری کشور است و اهمیت این مسئله به گونه‌ای بوده که در برنامه ششم توسعه نیز ماده واحده هایی برای این بخش تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش کمی تولید کالا در کشور نبوده ایم، گفت: برخی از اقدامات مقامات توجیه اقتصادی ندارد به گونه‌ای که در سال ۹۵ زمینه برای واردات بی رویه کشور مهیا شده بود و مجموعه فعالیت هایی در راستای کاهش تعرفه واردات مواد غذایی را تجربه کردیم.

بائوج لاهوتی ادامه داد: تداوم این مسئله سبب شد تا برخی از زمین‌های زراعی به فروش رسند و شاهد تغییر کاربری ۷ هزار هکتار از باغات چای شمال کشور باشیم و این امر ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور وارد ساخت.

وی ضمن توضیح بیشتر مطلب فوق عنوان کرد: به دنبال این موضوع جمعیت روستایی روز به روز روند کاهنده خود را در پیش گرفت و وضعیت نابسامانی را در اقتصاد کشور بوجود آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اراده‌ای در بحث تأمین مواد غذایی طی سال گذشته در کشور دیده نشده بود و حمایت‌های جدی از جانب مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه مبنی بر دستیابی به خودکفایی در محصولات غذایی احساس نمی‌شد.

بائوج لاهوتی در پایان ضمن تأکید بر اینکه افزایش جمعیت روستایی ارتباط مستقیم با ارتقای صادرات دارد، افزود: درصورتیکه بخواهیم صادرات را ارتقا دهیم باید با رشد جمعیت روستایی نسبت به وضعیت کنونی مواجه شویم یعنی در حقیقت باید بسترهای لازم را طوری ایجاد کرد که از مهاجرت معکوس روستاییان جلوگیری‌های لازم به عمل آید تا با افزایش تولیدات داخلی، صادرات نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار