هشدار به بیماران قلبی عازم مسافرت‌های نوروزی/ مراقب لخته شدن خون در سفرهای هوایی باشید!

نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران گفت: مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی برای داشتن سفری آسوده و همراه با آرامش در تعطیلات نوروز برخی نکات را باید رعایت کنند.

بیماران قلبی در نوروز این نکات را رعایت کنند
محراب مرزبان نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی برای داشتن سفری آسوده و همراه با آرامش در تعطیلات نوروز باید در ایام مسافرت داروهایی را که توسط پزشکشان برای آن‌ها تجویز شده است، به همراه داشته باشند و آن‌ها را به طور منظم مصرف کنند. همچنین در صورتی که این افراد دچار بیماری‌های قلبی و عروقی دچار بیماری زمینه دیگری مانند فشار خون نیز باشند، باید حتما نسبت به کنترل علایم بیماری خود نیز اقدام کنند.
 
وی خستگی زودرس، تنگی نفس در حین فعالیت، دردهای قفسه سینه و شکم در زمان انجام فعالیت فیزیکی، تپش قلب و احساس درد در ناحیه پشت، دست و فک پایین را از نشانه‌های ناراحتی‌های قلبی و عروقی دانست و اظهار داشت: افراد با مشاهده این علایم باید هر چه سریعتر به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند.

نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران عنوان کرد: برخی افراد که در خانواده‌شان سابقه اختلالات قلبی و عروقی وجود دارد و مبتلایان به دیابت و فشار خون بیشتر در معرض خطر قرار دارند و باید حتما قبل از سفرهای طولانی با پزشک خود مشورت کنند. همچنین اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند یا سیگار استعمال می‌کنند نیز جزء گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند.

مرزبان تاکید کرد: اغلب بیماران دچار اختلالات قلبی و عروقی می‌توانند بدون نگرانی با هواپیما سفر کنند، اما در سفرهای هوایی لخته شدن خون در اندام‌های تحتانی و پا‌ها یکی از مشکلاتی است که مسافران قبل از سفر باید در مورد آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی توصیه کرد: افراد برای جلوگیری از لخته شدن خون در حین مسافرت هوایی باید به طور مرتب در داخل هواپیما راه بروند، همچنین تجویز داروهای ضد انعقاد تحت نظر پزشک که مانع از لخته شدن خون می‌شود نیز در این گروه از اشخاص کمک کننده است.

مرزبان یادآور شد: خوشبختانه اغلب روش‌های درمان بیماران قلبی و عروقی تحت پوشش بیمه قرار دارند و تنها درصد کمی از خدمات درمانی مانند دستگاه‌های کمک قلبی، دریچه‌های مصنوعی قلب و برخی از وسایلی که داخل عروق یا آرئوت می‌گذارند بسیار گران قیمت هستند و به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار ندارند و اکنون کمیته کشوری برای این منظور تشکیل شده که تعدادی از این افراد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار