کمترین شکایت از پزشکان در استان یزد/ کاهش ۵ تا ۷ درصدی شکایت‌های واصله در دادسراهای نظام پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه میزان شکایت‌های واصله در دادسراهای نظام پزشکی امسال نسبت به سال گذشته ۵تا ۷ درصد کاهش داشته است، گفت: در این مدت کمترین شکایت از پزشکان در استان یزد بوده است.

کمترین شکایت از پزشکان در استان یزد/ کاهش ۵ تا ۷ درصدی شکایت‌های واصله در دادسراهای نظام پزشکی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی در نشست خبری در خصوص آخرین آمار خطاهای پزشکی در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ما با کاهش شکایت واصله در دادسراهای نظام پزشکی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 210 دادسرای نظام پزشکی در سراسر کشور داریم، گفت: تشکیل پرونده در دادسراها از اولین گام شکایت به شمار می‌رود که امسال با کاهش 19 درصدی تشکیل پرونده در دادسراها مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور  ادامه داد: درصورتی‌که پرونده در دادسرا تشکیل شود یا شاکی مجاب شده که پرونده را پیگیری نکند یا مختومه اعلام می‌شود یا اینکه پرونده جهت بررسی بیشتر به هیأت بدوی واصل می‌شود.

زالی اضافه کرد: 214 هیأت بدوی در نظام پزشکی کشور داریم که خوشبختانه امسال نیز 13.4 درصد قدرمطلق پرونده‌های تشکیل‌شده در هیأت‌های بدوی کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه کمترین شکایت از پزشکان در سال جاری در استان یزد بوده است، خاطرنشان کرد: مجموع پرونده‌های شاکی تشکیل‌شده درکل کشور در نظام پزشکی در سال 95 نسبت به سال 93، 118 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار