احمدی در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور:

قانون گذار به خوبی زمینه های مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کرده است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: قانون گذار به خوبی زمینه های مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در مراسم افتتاحیه این ستاد که عصر امروز 14 اسفند در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کار ستاد انتخابات از 6ماه قبل با آگهی دادن برای کسانی که می خواهند در انتخابات میان دوره ای مجلس کاندید شوند شروع ‌شد و از امروز این ستاد در وزارت کشور استقرار پیدا می کند و فعالیت می کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: طی 38 سال گذشته 35 انتخابات سراسری را پشت سر گذاشته ایم و انصافا کسانی که قانون گذار بودند به درستی حق تعیین سرنوشت کشور را به دست مردم سپرده اند و حق حاکمیت را تعیین کردند.

وی با بیان این که قانون گذار حتی در خبرگان رهبری که انتخاب رهبر را به عهده دارد هم مردم را سهیم کرد، گفت: قانون گذار مردم از جمله کسانی که نامزد می شوند، کسانی که رای می دهند و حتی معتمدین که از مردم هستند را پایه های اصلی انتخابات قلمداد کرد.

احمدی افزود: صدا و سیما نقش تعیین کننده  برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی دارد و احزاب انتخابات را بهار خود می دانند که این  درست است ،البته این را هم باید بگویم که انتخابات در کشور ما حزبی نیست اما احزاب در آن نقش تعیین کننده دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در شرایط فعلی که در  غرب شرایط ویژه وجود دارد و خاورمیانه‌ نیز تکلیفش مشخص است،  دنیا ایران را به عنوان کشور مستقل می شناسد دشمنان با هدف خواندن ایران قصد اقدامات شوم را دارند  که حضور مردم در انتخابات مانند بیست و دوم بهمن جلو همه نقشه ها را می گیرد و اقتدار ما را نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: مردم باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و مجریان نیز باید بدانند همان گونه که امام فرمود میزان رای ملت است و رهبری گفتند رای مردم حق الناس است در زمینه انتخابات فعالیت کنند و بستر های مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

احمدی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: در قانون ارائه گواهی عدم سو پیشینه برای حضور در انتخابات آمده است و تمام تلاش همکاران در مجلس این است که کمک کنند تا این امر تصریح شود شخص وزیر کشور هم دستور دادند که نیرو انتظامی این موضوع را پیگری کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار