در دولت یازدهم؛

بهره برداری از 117 مرکز سلامت روستایی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از احداث و تجهیز 117 مرکز سلامت روستایی در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز احداث و تجهیز 117 مرکز سلامت روستایی خوزستان در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در توسعه زیر ساخت ها در دولت یازدهم برشمرد.

وی اظهار کرد: در طول 3 سال و نیم فعالیت دولت، 107 خانه بهداشت و 67 مرکز جامع خدمات سلامت نیز در استان به بهره برداری رسید.

ایدنی اذعان داشت: هفته گذشته 1 هزار میلیارد ریال، برای راه اندازی 162 مرکز بهداشتی، درمانی کلید خورده است و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی در حوزه دانشگاه کمبود داشتیم که در این راستا بیمارستان 184 تختخوابی مسجدسلیمان سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 175 تختخوابی دشت آزادگان که بیش از 15 سال از شروع ساخت آن گذشته بود در عرض 1 سال تمام شد و از هفته آینده مراحل تجهیز آن آغاز می شود.

دکتر اسماعیل ایدنی افزود: پروژه بیمارستان ابوذر اهواز با حمایت بنیاد مستضعفان و بیمارستان سوانح سوختگی در 6 ماهه اول سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: امسال120 تخت روانپزشکی در اهواز فعال شد که با فعال شدن این تخت ها و مجموعه شهید بقایی در دولت یازدهم در مجموع 1 هزار و 800 تخت بیمارستانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مجوز احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی صادر شد و به زودی به چرخه درمان اضافه می شود.

وی گفت: با حمایت وزیر بهداشت، مرکز جامع سرطان جایگزین بیمارستان شفا می شود و 12 بلوک زایمانی برای ترویج زایمان طبیعی رایگان نوسازی و تجهیز شد.

ایدنی اظهار کرد: همچنین پنج مجتمع اورژانس بیمارستانی، از ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد و 11 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در استان در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: همچنین 84 تخت مراقبت ویژه در 12 بیمارستان فعال شد و تعداد تخت های دیالیز از 185 به 357 تخت رسید.

وی افزود: در حوزه آموزش، مجتمع آموزش عالی سلامت در مسجدسلیمان، رامهرمز، ایذه و دشت آزادگان با هدف بومی گزینی و تربیت نیروی انسانی فعال شده است.

ایدنی گفت: 15 رشته تحصیلات تکمیلی از جمله فوق تخصص ریه و تروما نیز به رشته های دانشگاهی استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی 6 هزار بیمار مبتلا به سرطان در خوزستان اذعان کرد: از 140 تخت بیمارستان شفا، 60 تخت به درمان بیماران سرطانی اختصاص داشت و بیماران باید در نوبت های طولانی برای بستری شدن در بیمارستان قرار می گفتند اما با راه اندازی بیمارستان شهید بقایی 2، این مشکل تا حد زیادی برطرف شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.