مهم ترین رویداد کشاورزی در تیرماه سال گذشته؛

صادرات فله عسل کام خارجی ها را شیرین می کند/ هندوانه صادراتی کیلویی چند تمام می شود؟

با توجه به صادرات فله عسل ایرانی لازم است که برند سازی محصول صورت گیرد تا برخی کشورها عسل با کیفیت و مرغوب ایرانی را به نام خود در بازارهای دنیا عرضه نکنند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برند سازی عسل ایرانی امری ضروری است تا با صادرات فله عسل با کیفیت و مرغوب ایرانی برخی کشورها سودهای هنگفتی را به جیب نزنند.

همچنین علی رغم خشکسالی های پی در پی و بحران منابع آبی صادرات محصولات آب نظیر هندوانه به یک معضل بزرگ تبدیل شده چرا که صادرات آن با توجه به منابع ارزشمند آب های زیرزمینی سودی برای کشور در بر ندارد.


تولید شکر رکورد زد/ 34 درصد عرضه شکر بیش از تقاضا است

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: سال گذشته مجموع تولید شکر یک میلیون و 200 هزار تن بوده که این رقم در سال جاری به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

ایران رتبه سوم در تولید گردو/ واردات این محصول ممنوع است

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور ما بعد از چین و آمریکا رتبه سوم تولید در جهان را به خود اختصاص داده است.

هندوانه صادراتی کیلویی چند تمام می شود؟

چندسالی است که کشور با کم آبی دسته و پنجه نرم می کند و در کنار این موضوع کشت محصولات کشاورزی آب بر، به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

نرخ شیر خام افزایش یافت/ طرح خرید حمایتی محدودیت زمانی ندارد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: نقطه توقف خرید حمایتی زمانی است که قیمت شیر به حالت تعادلی و نرخ مصوب تنظیم بازار برسد.

پرورش ماهی در قفس،نگاهی نو به دریا

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: مجموع تولید آبزی پروری و صیادی در کشور ما 700 الی 800 هزار تن است که در شرایط فعلی، تولید و پرورش دوبرابر این میزان در قفس وجود دارد.

وقتی صادرات فله عسل کام خارجی ها را شیرین می کند

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران گفت: با توجه به صادرات فله عسل ایرانی لازم است که برند سازی محصول صورت گیرد تا برخی کشورها عسل با کیفیت و مرغوب ایرانی را به نام خود در بازارهای دنیا عرضه نکنند.

خود کفایی در تولید کره با استفاده از دام های دو منظوره

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: اخیرا نژاد گاوهای دو منظوره با دو هدف تامین گوشت و خود کفایی در تولید کره وارد کشور شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار