قم؛

برگزاری مراسم نکوداشت آیت‌الله بروجردی در قم

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: مراسم نکوداشت آیت‌الله بروجردی روز پنجشنبه 19 اسفند در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیش کنگره بزرگداشت آیت‌الله بروجردی با اشاره به زمان برگزاری این پیش کنگره گفت: مراسم نکوداشت آیت‌الله بروجردی روز پنجشنبه 19 اسفند در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود، این نکوداشت از ساعت 8:30 صبح شروع خواهد شد و تا اذان ظهر ادامه پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: سخنران نکوداشت علمی آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعیان است و آیت‌الله اراکی و آیت‌الله علوی بروجردی در این نکوداشت سخنرانی خواهند کرد. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در برگزاری نکوداشت آیت‌الله بروجردی همکاری کردند.
 
رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم افزود: چهار نشست مقدماتی برای پیش کنگره آیت‌الله بروجردی برگزار کردیم،یکی این نشست‌ها در خصوص دیدگاه‌های اجتماعی، تربیتی و سیاسی آیت‌الله بروجردی بود که در این نشست با حضور گسترده اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم مواجه شدیم، پیش نشست‌های علمی کنگره آیت‌الله بروجردی با قوت برگزار شد و امیدواریم که شاهد برگزاری قوی این کنگره باشیم.
 
محمدی با اشاره به فعالیت‌های انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم اظهار کرد: برگزاری نکوداشت علمی بزرگان حوزه‌های علمیه از فعالیت‌های این انجمن است،آیت‌الله بروجردی یک شخصیت معروف حوزوی است و هیچ حوزه علمیه ای در جهان وجود ندارد که این مرجع تقلید را نشناسد.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی از ابعاد مختلف آنگونه که باید شناخته نشده است، ادامه داد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری احترام زیادی برای این مرجع تقلید قائل بودند و رهبر انقلاب آیت‌الله بروجردی را زمینه ساز انقلاب اسلامی معرفی کردند.
 
رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه افزود: شخصیت‌های علمی حوزه‌های علمیه نسبت به آیت‌الله بروجردی تواضع دارند، شخصیت‌های مذهبی اهل سنت و مسیحیت نیز این مرجع تقلید را می‌شناسند و جرج جرداق مسیحی کتاب خودش در خصوص امام علی(ع) را به آیت‌الله بروجردی تقدیم کرد.
 
محمدی شناساندن شخصیت‌های علمی حوزوی به داخل و خارج از کشور را یکی از فعالیت‌های انجمن اصول فقه دانست و تصریح کرد: نکوداشت علمی آیت‌الله بروجردی نخستین نکوداشت برای این مرجع تقلید پس از 56 سال است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه انجمن اصول فقه به طلاب مشاوره علمی هم می‌دهد، ادامه داد: این انجمن همکاری فعالی با نهادها و سازمان‌ها در داخل و خارج شهر قم دارد، به عنوان مثال انجمن اصول فقه 6 نشست با دانشگاه امام صادق(ع) و نشست‌های مشترکی را با حوزه علمیه اصفهان برگزار کرده است.
 
رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم افزود: به دنبال ارتباط بیشتر با دانشگاه‌هایی هستیم که در حوزه اصول و فقه کار می‌کنند، برنامه آینده انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم ارتباط بیشتر با مجامع علمی اهل سنت است.
 
وی خاطرنشان کرد: انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم در سال 1394 نخستین کرسی نظریه پردازی را با موضوع اصول فقه برگزار کرد، برگزاری میزگردهای علمی با حضور اساتید حوزه علمیه قم از جمله فعالیت‌های انجمن اصول فقه است. این انجمن همچنین یک مجله تخصصی اصول فقه حوزه را منتشر می‌کند و مقالات اساتید حوزه علمیه و پژوهشگران در این مجله به چاپ می‌رسد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار