بررسی عملکرد باشگاه های فوتبال در سال 95؛

از قهرمانی در جام حذفی تا افت و خیز در لیگ شانزدهم

در این گزارش به بررسی عملکرد تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در سال 95 می پردازیم.

فوتبالبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در سال 95 سالی پر افت و خیز را پشت سر گذاشت. ذوب آهن در پایان لیگ پانزدهم با یحیی گل محمدی مربی وقت خود در جایگاه ششم جدول قرار گرفت و برای کسب سهمیه آسیا چشم به قهرمانی در جام حذفی داشت، این تیم که به فینال جام حذفی صعود کرده بود باید برای فتح جام به مصاف شاگردان پرویز مظلومی در تیم استقلال تهران می رفت.

سرانجام دو تیم در 120 دقیقه تلاش خود به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند و کار به ضیافت پنالتی ها کشید. در ضربات پنالتی تیم ذوب آهن موفق شد استقلال را شکست دهد و برای دومین بار پیاپی قهرمان جام حذفی شود.

ذوب آهن در لیگ شانزدهم با حفظ کادرفنی و بازیکنان اصلی خود در صدد قهرمانی در لیگ، دفاع از عنوان قهرمانی جام حذفی و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا بود اما شرایط برای سبزپوشان اصفهانی به گونه ای دیگر رقم خورد.

یحیی گل محمدی و شاگردانش در هفت دیدار نخست خود در لیگ شانزدهم فقط به یک پیروزی دست یافتند، همین نتایج ضعیف باعث شد تا گل محمدی به صورت توافقی از ذوب آهن جدا شود.

پس از جدایی گل محمدی، مسئولان باشگاه ذوب آهن تصمیم گرفتند مجتبی حسینی مربی جوانی که سابقه چند سال دستیاری در این تیم داشت را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

شاید خوش بین ترین هوادار تیم ذوب آهن نیز فکر نمی کرد که این تیم بتواند با سرمربی جدید نتایج خوبی را کسب نماید، مجتبی حسینی و شاگردانش توانستند در هشت بازی پیاپی خود در لیگ به پیروزی هایی شیرین دست پیدا کنند، این تیم همچنین توانست به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کند و بار دیگر خود را در یکقدمی فینال این رقابت ها ببیند.

ذوب آهن اصفهان قبل از روی کار آمدن حسینی در رده چهاردهم جدول قرار داشت اما وی توانست با کسب نتایج درخشان تیمش را تا جایگاه سوم بالا بیاورد و به حریفی خطرناک برای دو تیم مدعی قهرمانی لیگ یعنی پرسپولیس و تراکتورسازی تبدیل شود.

اما برای ذوب آهن این پایان ماجرا نبود، نوار پیروزی های متوالی این تیم در لیگ با تساوی یک بر یک مقابل پدیده مشهد قطع شد و در جام حذفی نیز با شکست سه بر دو برابر تراکتورسازی رویای ذوبی ها برای هت تریک در قهرمانی جام حذفی بر باد رفت.

کار برای ذوب آهنی ها از هفته بیستم به بعد گره خورد، این تیم پس از شکست یک بر صفر برابر تیم قعرنشین صبای قم مقابل تراکتورسازی با نتیجه پرگل چهار بر یک شکست سنگینی را متحمل شد و در هفته بیست و دوم نیز برابر استقلال تهران با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کرد،در شهرآورد اصفهان نیز مقابل سپاهان به شکست دو بر یک تن داد تا شرایط برای شاگردان حسینی سخت تر شود.

ذوب آهن دیگر به قهرمانی در لیگ فکر نمی کند و در ادامه رقابت های لیگ شانزدهم به دنبال این است تا شاید بتواند سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

در لیگ قهرمانان آسیا نیز ذوب آهن ابتدا مهمان تیم العین امارات بود که این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم پایان رسید، شاگردان حسینی در بازی دوم و در ورزشگاه سلطان قابوس عمان به مصاف الاهلی عربستان رفت و بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد.

اکنون ذوب آهن که قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر را از دست رفته می بیند، در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال صعود از گروه خود است تا شاید در این رقابت ها بتواند نماینده خوبی برای کشورمان باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.