در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

«علی البدل» هم نوروزی شد/ دلایل حضور کمرنگ سیروس مقدم در سینما + تصاویر

سیروس مقدم از روند ساخت سریال «علی‌‌البدل» و علت تمایل خود برای تولید سریال گفت.

تدوین «علی‌البدل» سیروس مقدم خاتمه یافت/  چرا کارگردان پایتخت بیشتر سریال می‌سازد؟
سیروس مقدم کارگردان سینما و تلویزیون، درمورد روند تولید سریال «علی‌‌البدل» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساخت سریال «علی‌‌البدل» تقریبا یک سال طول کشید و در حال حاضر تدوین این مجموعه به پایان رسیده است. آماده سازی صدابرداری، موسیقی و تیتراژ آن هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: سریال «علی‌البدل» طبق اعلام شبکه یک از عید نوروز 96 هر شب مهمان خانه‌های مردم خواهد شد.  
 
کارگردان سریال «پایتخت» تصریح کرد: سریال «علی‌البدل» طرحی بود که با نویسندگی محسن تنابنده سه سال پیش قصد ساختش را داشتیم؛ اما  تولید آن به دلیل سختی مجموعه به تعویق افتاد و همچنین نیازمند فصل بهار و تابستان بودیم. به همین خاطر امسال فرصتی مناسب بود تا این مجموعه از آرشیو بیرون آمده٬ نوشته و ساخته شود.
 
مقدم بیان کرد: سریال «پایتخت» و «علی‌البدل» هیچ نقطه مشترکی از لحاظ داستان، شخصیت‌پردازی و حتی نوع شوخی با یکدیگر ندارند. این مجموعه یک کار نو و ژانر جدید با لحن شیرین و کمدی را در یک روستا به تصویر می‌کشد. 
 
 تدوین «علی‌البدل» سیروس مقدم خاتمه یافت/  چرا کارگردان پایتخت بیشتر سریال می‌سازد؟
 
کارگردان سریال «چاردیواری» در پاسخ به اینکه تفاوت سریال «علی‌البدل» نسبت به «پایتخت» در چیست، اظهار داشت: سریال «پایتخت» داستانی از فرهنگ و قصه یک خانواده را در شمال را به تصویر می‌کشد؛ ولی در سریال «علی البدل» چندین خانواده را می‌بینیم  که هرکدام از آنها به صورت جداگانه دارای شخصیت‌ و داستان‌های مربوط به خودشان هستند و مهمترین موضوعی که تفاوت این دو را برجسته می‌کند، این است که ما در مجموعه «علی‌البدل» یک روستای واحد را نشان می‌دهیم اما در واقعیت  آن مکان وجود خارجی ندارد و همین امر ما را مجبور کرده تا برای ساخت آن پنج روستا با فاصله زیاد از هم را با هم تلفیق کنیم.
 
تدوین «علی‌البدل» سیروس مقدم خاتمه یافت/  چرا کارگردان پایتخت بیشتر سریال می‌سازد؟ 
 
وی افزود: مرتب کردن، ساخت دکور و ... این مجموعه کار سختی بود؛ به دلیل اینکه باید برای بازیگران این مجموعه لباس، کفش، کلاه مرتبط با قصه طراحی و تهیه می‌شد و همه این موارد از دلایل مهم دوبرابر شدن سختی کار نسبت به سریال «پایتخت» حکایت دارد.

مقدم در خصوص فعالیت کم خود در سینما گفت: در حال حاضر کمتر در سینما و بیشتر در تلویزیون فعالیت می‌کنم. به دلیل اینکه در حال حاضر تلویزیون شرایط ساخت قصه‌های مورد علاقه مرا دارد و همچنین از لحاظ فرهنگی برای من بهتر بوده و با آرامش بیشتر و دغدغه کمتری به کارم می‌پردازم. اما همه این موارد به این معنا نیست که کارهای سینمایی را دوست نداشته باشم؛ درصورتی که یک فیلمنامه قوی در شرایط فرهنگی خوب به من پیشنهاد شود آن را خواهم پذیرفت.
 
وی با اشاره به ساخت مجموعه «پایتخت» در مازندران خطاب به اهالی این خطه اظهار داشت:از همین جا به همه مازندرانی‌های عزیز سلام عرض می‌کنم و می‌گویم از ته دل همه شما را دوست دارم. 
 
 تدوین «علی‌البدل» سیروس مقدم خاتمه یافت/  چرا کارگردان پایتخت بیشتر سریال می‌سازد؟
 
کارگردان «پلیس جوان» در پایان در مورد نوروز 96 خاطرنشان کرد: سریال «علی‌البدل» عیدی از طرف تیم مجموعه «پایتخت» برای مردم بوده و از صمیم قلب آرزومندم بتواند برای آنها قابل باشد و لبخند را بر روی لبانشان جاری کند. امیدوارم همه ایام عید را کنار عزیزان خود با شادی سپری کنند و همچنین از خداوند منان سلامتی، تندرستی، امنیت کامل و جیب پر پول را برای تک تک مردم عزیزم  خواستارم.
 

 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا خسروی
۲۱:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
سلام من خیلی از بازی شما خوشم میاد فقط به من کمک کنید
آخرین اخبار