قم؛

دانش آموزان نماز اول وقت را فراموش نکنند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دانش آموزان دبستان هاجر ناحیه دو گفت:نماز اول وقت را سرلوحه امور خویش قرار دهید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با دانش آموزان دبستان هاجر ناحیه دو قم با خطاب به دانش آموزان آن‌ها را به نماز اول وقت سفارش کرد و اظهار داشت: پرهیز از دوستی‌های ناباب، شرکت نکردن در مجالس ناپاک و آلوده،  کمک به دیگران، یاد خدا بودن و قرائت قرآن ازجمله مسائلی است که باید دانش آموزان به انجام آن‌ها مقید باشند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: بهترین راهکار برای اجرای آن در جامعه بیان از روی احترام و ادب داست.
 
وی به حقوق فرزند بر والدین اشاره کرد و افزود: ازجمله این حقوق انتخاب نام درست، تربیت فرزند بر اساس آموزه‌های قرآنی، تعلیم قرآن است که والدین باید این مقوله‌ها را رعایت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: یاد دادن حتی یک بسم‌الله از سوی والدین و معلم به دانش‌آموز سبب می‌شود، خداوند متعال بهشت و برائت از جهنم را به آن‌ها وعده دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به جایگاه والدین در اسلام خاطرنشان کرد: نباید والدین و فرزندان حقوق یکدیگر را نادیده بگیرند و باید این حقوق از سوی هر دو طرف رعایت شود.

وی تصریح کرد: خانواده، مدرسه و اجتماع سه محیطی هستند که در آن انسان تربیت می‌شود ازاین‌رو باید هر یک از امور رسالت خود را به نحو صحیح انجام داده و نباید در این رابطه کوتاهی شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امیدواریم هر سه محیط خانواده، مدرسه و اجتماع به رسالت خود در جامعه به‌درستی عمل کنند و بتوانند به‌نظام و انقلاب خدمات صادقانه داشته باشند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار