عزیزی شاعر شاخص و برجسته نسل اول انقلاب بود

آثار مرحوم عزیزی به دلیل نگاه بکر و زبان امروزی، مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفت.

عزیزی شاعر شاخص و برجسته نسل اول انقلاب بودرضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون احمد عزیزی و آثار وی اظهار داشت: من قبل از هر چیز درگذشت شاعر صاحب‌سبک و نام‌آور انقلاب اسلامی را به جامعه ادبی و فرهنگی و همچنین خانواده ارجمند این عزیز که بیش از 9 سال رنج بیمارداری را تحمل کردند تسلیت عرض می کنم. این 9 سال هم برای آقای احمد عزیزی دوران پرمشقت و سختی بود، هم برای خانواده ایشان و هم برای شاعران نسل انقلاب که مدام دعا می کردند و آرزو داشتند که ایشان زودتر شفا یابند و شاهد حضور فعالشان در جامعه ادبی باشند. به هر شکل خداوند تقدیر دیگری برای این عزیز رقم زده بود که ان شاالله خاک بر او گلستان باد.

وی افزود: در مورد آقای احمد عزیزی اگر بخواهم در چند جمله سخن بگویم نخست اینکه از شاعران شاخص و برجسته نسل اول انقلاب در دهه شصت بود. وی با بزرگانی چون سیدحسن حسینی، قیصر امین‌پور، سلمان هراتی و بسیاری از شاعران نسل اول انقلاب همنشین بود که به اتفاق هم این راه را برای نسل های بعد هموار کردند. همچنین آن مرحوم در دو حوزه آثار فاخر و مانایی را خلق کرد و به جامعه ادبی کشور هدیه داد. یکی در حوزه مثنوی، که در این قالب واقعا سبک ویژه و مستقل خودش را داشت و در مضمون‌سازی و ترکیب‌سازی از نگاه بکر و زبانی نو و امروزی برخوردار بود و به همین خاطر هم آثار او بسیار خوانده و شنیده شد و مورد استقبال نسل جوان قرار گرفت.

اسماعیلی در ادامه گفت: در حوزه نثر ادبی و به خصوص نثر عرفانی نیز آقای احمد عزیزی آثار ارزشمندی را به عنوان شطحیات خلق کردند. ایشان علاقه‌مند به عرفان و عرفان اسلامی بود و به آن تعلق خاطر داشت. همچنین با بسیاری از عرفا و علمای دینی در معاشرت بود که این رفت و آمدها و نشست و برخاست ها بر روی او تاثیر گذاشته بود به طوری که در این شطحیات ما می توانیم رگه‌های نابی را از عرفان اسلامی مشاهده کنیم. 

این شاعر خاطرنشان کرد: به طور کلی می‌توان گفت مرحوم احمد عزیزی حقیقت توحید و دقایق و حقایق دینی را در قالب شطحیات بیان و عرضه کرد و امروز هم  بنابر تقدیر الهی روی در نقاب خاک کشید که من برای روح پرفتوح این شاعر ارجمند مغفرت و رستگاری و برای خانواده این عزیز که بیش از 9 سال رنج بیمارداری را تحمل کردند صبر و شکیبایی آرزو می کنم. ان شاالله خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم راه این عزیز را ادامه دهیم.


انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار