3 درصد از ایثارگران کل کشور به همدان اختصاص دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: استان همدان، سه درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ناصر عارف امروز در جمع  اصحاب رسانه  با اشاره به نقش رسانه در بیداری و تنویر افکار عمومی، اظهار داشت: نقش رسانه  در ترویج فرهنگ  ایثار و شهادت  بسیار مشهود است.

وی ادامه داد: ایثارگران نقش بسزایی در شکوفایی انقلاب اسلامی و دوران  دفاع مقدس داشتند و اگر امروز در ایران امنیت، رفاه و آسایش دیده می شود به برکت خون شهداست.
عارف گفت: در دفاع از ارزشها در جای جای کشور  و حتی در برون  مرز ها هستند فداکارانی که جانفشانی می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه 22 اسفندماه در تقویم رسمی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تجلیل از جان گذشتگی آنها و اجازه ندادن برای نشستن غبار فراموشی بر یاد سلحشوران از مزایای این نامگذاری است.

وی همچنین تصریح کرد: چندسالی است که با اجرای برنامه های مختلف، مردم با این روز آشنا شده اند که رسانه ها در این زمینه نقش آفرینی کرده اند.

عارف با بیان اینکه 46 درصد از مردم می دانند روز شهید چه روزی است، اظهار داشت: هدف این است که امسال 55 درصد از مردم با این روز آشنا شوند.

وی با اشاره به وجود 225 هزار و 20 شهید در کشور، یادآور شد: از این تعداد هشت هزار شهید به همدان اختصاص دارد.

عارف با بیان اینکه کشور 570 هزار جانباز دارد که 17 هزار و 882 نفر جانباز به استان همدان اختصاص دارد، گفت: تعداد آزادگان کشور 43 هزار و 162 نفر آزاده است که یک هزار و 39 نفر در همدان است و در مجموع استان همدان، سه درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه استان همدان 443 شهید مفقود الجسد دارد، اظهار داشت: آزمایشات DNA تمامی خانواده های شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تأکید بر ارتقاء معرفت اجتماعی نسبت به شهدا و ایثارگران، خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی در مواردی مباحثی را مطرح و برخی در داخل نیز نادانسته، این موارد را منتقل می کنند که تمام امکانات به خانواده شهدا و ایثارگران تعلق دارد.

وی ادامه داد: خانواده شهدا و ایثارگران جای مردم را تنگ نکرده اند و دلیل بیان چنین مباحثی این است که بعد معیشتی و امتیازات مورد بررسی قرار گرفته و باید بعد فرهنگی آن مورد اهمیت قرار بگیرد.

ناصر عارف با بیان اینکه بنیاد شهید در دو بخش فرهنگی و معیشتی فعالیت می کند، یادآور شد: خانواده های شهدا از حداقل امتیازات برخوردارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اشتغال فرزندان شاهد را یکی از چالش های اساسی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار و 900 نفر از فرزندان شهدا جویای کار هستند که 10 نفر مدرک دکترا،  240 نفر مدرک کارشناسی ارشد و یک هزار و 300 نفر مدرک کارشناسی دارند.

وی ادامه داد: 25 درصد از ظرفیت اشتغال در دستگاه ها به بنیاد شهید اختصاص داشت اما حالا افراد باید در آزمون سنجش شرکت کنند و پذیرش شوند که امسال تنها آموزش و پرورش این آزمون را برگزار کرد.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا نزد بنیاد شهید یکسان هستند و بنیاد به همه خانواده ها، خدمات ارائه می دهد اما نوع خدمات به شهدای متأهل و دارای فرزند و والدین پیر با شهدای دانش آموز و دیگر شهدا متفاوت است.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.