نرخ اینترنت از بلا تکلیفی درآمد

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تکلیف تعرفه ترافیک ارتباطات داخلی را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طول یک سال گذشته سه مصوبه که در خرداد ماه امسال مصوبه شماره 237، در آذر ماه مصوبه248 و در بهمن ماه مصوبه 251  می باشد، تعرفه استفاده از خدمات ارتباطی در شبکه ملی اطلاعات محاسبه و تعیین شده است.
 
بر این اساس مصوابات و با سررسید مهلت داده شده  ،رگولاتوری برای اجرای آن، اپراتورهای ارتباطی ملزم  شدن تا ترافیک اینترنت را از خود اینترنت تفکیک کنندو به صورت شفاف آن را در اختیار کاربران خود قرار دهند.
 
 قابل ذکر است؛ شرکت زیر ساخت در این مصوبه موظف به ایجاد  "لایه ملی ترانزیت IP"طی یک ماه آینده شده که به وسیله آن ترافیک ارتباطات داخلی به صورت مجزا از ترافیک بین الملل با تعرفه معادل حداکثر یک دهم تعرفه اینترنت در اختیار اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات قرار گیرد.
 
در آخرین جلسه ای که در کمسیون تنظیم مقررات صورت گرفته است  مفاد مربود به مصوبه آذرماه به شماره 248 اصلاح شدو بر این اساس به تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت تا 30 دی ماه مهلت داده شده بود که امکان تفکیک ترافیک داخل و بین الملل را به نحوی برای همه کاربران ایجاد کنند که تعرفه و سرعت دسترسی به این سرویس متفاوت باشد.
 
در جدید ترین مصوبه کمسیون تنظیم مقررات مصوب شده  که سقف تعرفه ارتباطات داخلی 50 درصد سقف مصوبه تعرفه ارتباطات بین الملل تعریف شده و این تفاوت باید در حجم‌های خریداری شده از سوی کاربر و بسته‌های تعریف شده اینترنت به صراحت و به صورت تفکیک شده، رعایت شود ضمن اینکه کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف تعرفه ترافیک داخلی را  10 درصد سقف تعرفه قبلی و کف تعرفه ترافیک بین الملل ایران را 60درصد سقف تعرفه مصوب تعیین کرد.
 
بر اساس جلسه های صورت گرفته کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که محاسبه حجم اینترنت کاربران بر اساس مجموع ترافیک ارسال و دریافت تیین خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.