بندرعباس؛

میناب ، مینوی هرمزگان

میناب ، شهری با قدمت تاریخی که با توجه به بافت سنتی ، آداب و رسوم خاص و فرهنگی غنی و ریشه دار همیشه مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،شهرستان میناب با 300 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.  
 
این شهر  به دلیل دارا بودن باغ ها ، مزارع و دشت سرسبز به گلستان هرمزگان معروف است.
 
میناب ، مینوی هرمزگان
 
محسن ضیایی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت : میناب که در قدیم با نام های دیگری همچون مینو نیز نامیده می شده به دلیل داشتن نخلستان های فراوان و سرسبز و زنان و مردانی هرمند و دریادل سهم بزرگی از ساخت انواع صنایع دستی هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

میناب ، مینوی هرمزگان
 
این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری ، تاریخی و به ویژه نوع پوشش زنان و مردانش همه ساله میزبان گرداشگران مشتاق به ویژه در فصل بهار و تعطیلات نوروزی از اقصی نقاط کشور است.
 
با ورود به مرکز شهر، چشم انداز بنای تاریخی قلعه میناب چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. 

میناب ، مینوی هرمزگان
 
وی در این خصوص می گوید : این قلعه با نام قلعه هزاره میناب شناخته و به ثبت رسیده است که مردان و زنان کهن سال مینابی آن را با نام بی بی مینو می شناسند.  
 
قلعه هزاره را می توان نمادی بر تاریخی بودن شهر میناب دانست  که در ساخت آن  مصالحی همچون گِل و کاه کار رفته است.

از مکان‌های دیدنی شهر میناب می‌توان به قلعه بی بی مینو، سد استقلال، پل میناب، گلپنگ میناب، هزار و یک شب، سفره خانه سنتی دنج، خور تیاب، مکان تفریحی بابا حاجی واقع در محلهٔ شیخ‌آباد،پنجشنبه بازار میناب، بام میناب ، قلعه‌های بجای مانده از دوره‌های تاریخی اشاره کرد. 

ساحل کوهستک یکی از ساحل های زیبا و دارای امکانات اقامتی و استراحتی برای مسافران است که هر سال گردشگران را برای لذت بردن از هوای بهاری در کنار آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان به سمت خود جذب می کند.
  
 مسافران و گردشگران نوروزی با سفر به شهر آفتاب و نخلستان میناب اوقات خوشی را سپری خواهند کرد .

 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.