کرمانشاه؛

تخریب 200کوره زغالگیری در استان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت:در استان کرمانشاه به ازای هر 21 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی تنها یک نفر محافظ داریم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ عباس بهاری بیان کرد:بر اساس استانداردها باید به ازای هر پنج هزار هکتار از مناطق جنگلی یک نفر محافظ داشته باشیم و این شاخص در مورد مناطق مرتعی یک نفر به ازای هر 10 هزار هکتار است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مقایسه با استان های همجوار وضعیت بهتری در حوزه حراست از منابع طبیعی دارد، گفت: از این حیث جایگاه نسبتا مناسبی در کشور در اختیار داریم، با این حال امکانات موجود نمی تواند پاسخگوی مسائل استان باشد.

بهاری با اشاره به در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات اولیه اطفای حریق در استان یادآور شد: در استان امکانات و نیروی کافی برای حراست از منابع طبیعی نداریم.

بهاری در ادامه  با اشاره به دست‌اندازی‌های برخی از سودجویان به حوزه‌های مختلف منابع طبیعی اظهار کرد: با وجود تمامی تلاشی که برای جلوگیری از ایجاد کوره‌های زغال‌گیری در منابع طبیعی استان می‌شود، هراز گاهی شاهد ایجاد کوره‌هایی در منابع طبیعی و به ویژه در مناطق جنگلی شهرستان کرمانشاه هستیم که با تمام توان به مبارزه با آنها می‌پردازیم.

بهاری افزود: بجز در برخی از مناطق شهرستان کرمانشاه در دیگر نقاط استان کوره زغالگیری نداریم و اگر هم موردی بوده تخریب شده است.


وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال حدود 200 کوره زغالگیری در استان تخریب شده، ادامه داد: در هفته گذشته نیز سه مورد کوره زغالگیری که هر کدام بین 10 تا 17 دهنه داشتند، تخریب شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود برنامه‌های گشت‌زنی در عرصه‌های منابع طبیعی افزود: سامانه رایگان و 24 ساعته 1504 همواره آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر هر نوع تخریب، آتش‌سوزی و... برای برخورد سریع با متخلفان می باشد.
 
مانور تخریب کوره های ذغال در سومین روز از هفته منابع طبیعی در مناطق آهوران، بوژان و... بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه برگزار شد و در جریان آن بین 15 تا 20 دهنه کوره زغالگیری که از قبل توسط متخلفان ایجاد شده بود، تخریب شد.

تخریب کوره‌های زغال‌گیری، گشت، سرکشی و بازدید از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله برنامه‌های این مانور حفاظتی بود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار