در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

آغاز خرید تضمینی مجدد پرتقال از سورتینگ داران مازندران/ واردات پرتقال شب عید امری ضروری است

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت:به دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی پرتقال های سالم حتی در صورت دورریختن تمامی پرتقال های وارداتی برای بازار شب عید ادامه دارد.

دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سازی مرکبات توسط باغداران اظهار داشت: میزان ذخیره سازی مرکبات تا کنون به 38 هزارتن رسیده که با توجه به مصوبه اخیر دولت مجددا خرید تضمینی از پنج شنبه هفته گذشته آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: تمامی میوه های سالم و آبدار با کیفیت بالا در قالب خرید تضمینی شب عید با نرخ 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 300 تومان و پرتقال های یخ زده جهت ابگیری با نرخ 550 تومان به سازمان تعاون روستایی تحویل داده می شود.

حیدر پور ادامه داد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی پرتقال های سالم حتی در صورت دورریختن تمامی پرتقال های وارداتی برای بازار شب عید ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به این سوال که اتخاذ تصمیم اخیر وزارتخانه مبنی بر واردات پرتقال اقدامی عادلانه بوده یا خیر، بیان کرد: با توجه به برآوردهای قبلی مبنی بر ذخیره سازی 30 الی 40 هزار تن پرتقال برای کنترل بازار شب عید نیاز بود که به سبب ذخیره سازی تنها 10 هزار تن پرتقال راهی جز واردات نداشتیم چرا که در غیر اینصورت با افزایش قابل توجه پرتقال در ایام پایانی سال مواجه بودیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار