شهرکرد؛

برای مشمولین سهام عدالت صورتحساب صادر می شود

برای مشمولین سهام عدالت از طریق سامانه اینترنتی samanese.ir صورتحساب صادر می شود.

شهناز عسگریان معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از مشمولین سهام عدالت خواست برای دریافت صورتحساب از طریق سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir اقدام کنند.
 
وی گفت: این سامانه از روز گذشته سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ راه اندازی شده است و تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ فعال خواهد بود.

عسگریان افزود: این سامانه تنها پایگاه رسمی و مجاز اطلاع رسانی سهام عدالت در کشور می‌باشد که برای کسب اطلاع مردم از مشمول بودن یا نبودن در طرح سهام عدالت، اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول، ارائه صورت وضعیت سهام عدالت و صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده اقساط برای مشمولین، و انعکاس اطلاعیه ها، اخبار و پاسخ به سوالات متداول در مورد سهام عدالت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: کلیه مشمولین سهام عدالت که در دوره ۱۰ ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۳۹۴ ثبت نام شده قطعی در تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها بوده اند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.
 
عسگریان با بیان اینکه استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود شماره ملی (کد ملی) و برخی مشخصات هویت شخصی است که باید توسط شخص مشمول یا ولی، قیم و وکیل قانونی وی با دقت وارد شود گفت: درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراری تماس یا اطلاع رسانی احتمالی توسط سازمان خصوصی سازی هم الزامی می‌باشد.

وی ادامه داد: ورود به سامانه سهام عدالت و کار با سامانه توسط مشمولین مستلزم کسب راهنمایی اولیه است لذا از مشمولین سهام عدالت درخواست می‌شود قبل از شروع کار، توصیه‌های کلی، گام‌های ۱۰ گانه و راهنمای مربوطه در صفحه اول سامانه را با دقت مطالعه و طبق مفاد آن اقدام کنند تا استفاده از خدمات سامانه برای آنان سریع و نتیجه بخش شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به شروع ارائه خدمات سامانه سهام عدالت از ۱۷ اسفندماه جاری و به منظور کاهش بار ترافیکی، جلوگیری از ازدحام اینترنتی و ایجاد شرایط مطلوب جهت استفاده از سامانه در روزهای ابتدایی فعالیت آن، رقم سمت راست شماره ملی (کد ملی) مبنای زمان بندی مجاز برای مراجعه به سامانه طی دوره ۱۰ روزه اول از ۱۷ تا ۲۶ اسفندماه جاری تعیین شده است.

عسگریان اضافه کرد: بر این اساس، مشمولینی که رقم سمت راست شماره ملی آن‌ها عدد ۷ می‌باشد در تاریخ سه شنبه ۱۷ اسفند، عدد ۸ چهارشنبه ۱۸ اسفند، عدد ۹ پنج شنبه ۱۹ اسفند، عدد صفر جمعه ۲۰ اسفند، عدد یک، شنبه ۲۱ اسفند، عدد ۲ یکشنبه ۲۲ اسفند، عدد ۳ دوشنبه ۲۳ اسفند، عدد ۴ سه شنبه ۲۴ اسفند، عدد ۵ چهارشنبه ۲۵ اسفند و عدد ۶ پنج شنبه ۲۶ اسفند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پس از برنامه ۱۰ روزه اول فعالیت سامانه، تا پایان شهریورماه ۱۳۹۶ کلیه مراجعه کنندگان بدون محدودیت در عدد سمت راست کد ملی خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

عسگریان اظهار داشت: افرادی که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در طرح سهام عدالت ثبت نام اولیه نموده اند، لیکن فرآیند ثبت نام خود را پس از دریافت دعوت نامه، تکمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها در سال‌های مزبور، تکمیل نکرده و ثبت نام نهایی نشده اند، مشمول سهام عدالت محسوب نمی‌شوند.

این مسئول افزود: مشخصات هویتی کلیه مشمولین سهام عدالت تا دی ماه امسال از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به روز رسانی شده است و آخرین مشخصات هویتی مزبور، ملاک عمل در اعلام وضعیت مشمولین و ارائه صورت وضعیت تسویه اقساط می‌باشد.

وی اضافه کرد: درخصوص تکلیف مشمولین سهام عدالت که طبق اطلاعات اخذ شده تا دی ماه امسال، جزو فوت شدگان تعیین شده اند، متعاقباً از طریق سامانه سهام عدالت به همین نشانی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
عسگریان خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی امکان ثبت نام جدید افراد در طرح سهام عدالت وجود ندارد.
 
وی به مردم و مشمولین سهام عدالت توصیه کرد: در فرآیند اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت از پرداخت هر گونه وجه به افراد ناشناس اعم از مراجعان حضوری به درب منازل یا واریز پول به حساب سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی و نظیر آن به طور جدی اجتناب کنند.
 
عسگریان تأکید کرد: هر گونه معامله و خرید و فروش سهام عدالت و یا اقدامات مشابه کاملاً غیرقانونی بوده و بلااثر می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: مشمولین سهام عدالت می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه تلفن گویای سهام عدالت به شماره ۸۳۳۳۸ مستقر در سازمان خصوصی سازی تماس برقرار کنند.

گفتنی است: مشمولین سهام عدالت می‌توانند تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶، پس از مشاهده صورت وضعیت تسویه اقساط خود، درخصوص باقی مانده ارزش سهام تخصیصی که به طور کامل از طریق سود شرکت‌های سرمایه پذیر تسویه نشده است، به مبلغی دلخواه که بابت آن تمایل به پرداخت داشته و این مبلغ را در سامانه تعیین می‌کنند حداقل مبلغ انتخابی ۱۰۰ هزار ریال و حداکثر معادل مبلغی که در ردیف ۶ صورت حساب مشمول تحت عنوان «باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیصی» درج شده است، یک قبض پرداخت دارای شناسه واریز و معادل مبلغ انتخاب شده خود از سامانه دریافت نمایند.

لازم به ذکر است، مشمولانی که در صورت حساب خود از تخفیف برخوردارند (افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) فاقد قبض پرداخت هستند و اکیداً نیز نباید هیچ وجهی به هر حساب دیگری واریز نمایند.

پرداخت‌های مشمولین سهام عدالت در این مرحله فقط از طریق شعب بانک ملی ایران و یا از منوی پرداخت قبوض دستگاه‌های خودپرداز این بانک صورت می‌گیرد و مشمولین می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت که از سامانه سهام عدالت دریافت می‌نمایند و با در اختیار داشتن این مبلغ، پرداخت کنند.

پرداخت هرگونه وجهی درخصوص سهام عدالت به جز از طریق بانک ملی ایران و خارج از دو حالت فوق غیرقانونی است.
 
در مجموع ۷۴۵ هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری مشمول طرح سهام عدالت هستند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی ذوالقدری
۱۰:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
می خواستم بدونم من سهام عدالت دارم یانه فراموش کردم که ثبت نام کردم قبلا یانه