یزد؛

راه اندازی سامانه سهام عدالت

مردم با مراجعه به سامانه سهام عدالت صورت وضعیت سهام خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رضا فلاح مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد از راه اندازی سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir خبر داد و گفت: مشمولان می توانند با مراجعه به این سامانه از وضعیت سهام خود مطلع شوند.

فلاح افزود: این سامانه تنها پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت در کشور و تا پایان شهریور ماه سال آینده فعال است.

وی اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد، وضعیت متوفی بودن مشمول، صدور صورت وضعیت تسویه اقساط و صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت را از خدمات این سامانه برشمرد.

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد گفت: شخص مشمول یا ولی، قیم و وکیل قانونی او می توانند با ورود شماره ملی و برخی مشخصات هویت شخصی به این سامانه وارد شده و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

فلاح خاطرنشان کرد: تمام مشمولان که در دوره 10 ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال 1385 تا پایان سال1394 ثبت نام شده قطعی در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند با مراجعه به سامانه مورد نظر، با کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده و یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

به گفته وی افرادی که در سال های یاد شد در طرح سهام عدالت ثبت نام اولیه کرده اما فرآیند ثبت نام خود را نهایی نکرده اند، مشمول سهام عدالت نمی شوند.

این مسئول درباره مشمولان سهام عدالت که طبق اطلاعات گرفته شده تا دی ماه 1395 از سازمان ثبت احوال کشور، جزو فوت شدگان تعیین شده اند، گفت: در این خصوص از طریق این سامانه ، اطلاع رسانی خواهد شد.

فلاح اضافه کرد: مشمولان سهام عدالت پس از مشاهده صورت وضعیت تسویه اقساط خود، در خصوص باقی مانده ارزش سهام تخصیصی که به طور کامل از طریق سود شرکت های سرمایه پذیر تسویه نشده است تا پایان شهریورماه 96 می توانند با مبلغ دلخواه از طریق سامانه نسبت به واریز اقساط باقی مانده اقدام و قبض پرداخت دارای شناسه واریز دریافت کنند. 

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد گفت: مشمولان سهادم عدالت می توانند بر اساس رقم سمت راست کد ملی خود از صفر تا 9 از روز 17 تا 26 اسفند به سامانه مراجعه کنند پس از این تاریخ همه مراجعه کنندگان بدون محدودیت در عدد سمت راست کد ملی خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت های مشمولین سهام عدالت در این مرحله فقط از طریق شعب بانک ملی ایران و یا از منوی پرداخت قبوض دستگاه های خودپرداز این بانک صورت می گیرد، گفت: هرگونه معامله و خرید و فروش سهام عدالت و یا اقدامات مشابه کاملا غیرقانونی بوده و بلااثر است.

مشمولان سهام عدالت استان یزد می توانند برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه تلفن گویای سهام عدالت به شماره 83338 که به همین منظور در سازمان خصوصی سازی مستقر است، تماس برقرار کنند.

از بین یک میلیون و 80 هزار نفر از جمعیت استان، حدود 700هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 600هزار نفر برگ سهام خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار