گشایش بزرگترین انستیتو پزشکی بازساختی کشور/ درمان نابینایان با سلول‌های بنیادی به واقعیت پیوست

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به درمان نابینایان با سلولهای بنیادی، از توانمندی‌های نوین بزرگترین انستیتو بازساختی علوم‌ پزشکی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از بیماریها را می‌توان با بافت معالجه کرد و در پنج نقطه کشور انستیتوهای بازساختی با همکاری دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران ظهر امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بیمارستان مطهری افتتاح شد.

گشایش بزرگترین انستیتو پزشکی بازساختی کشور/ درمان نابینایان با سلول‌های بنیادی به واقعیت پیوست

ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه انستیو پزشکی باز ساختی با تاکید بر اینکه به تازگی درمان نابینایان به واسطه سلول های بنیادی به واقعیت پیوسته است، گفت: ما بر روی این پروژه سرمایه گذاری کردیم و می‌توانیم در آینده پاسخگوی نیازهای مردم در سطح کشور باشیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در آینده نیز با آن روبه‌رو هستیم این است که خیلی از بیماری ها را بتوانیم با سلول و بافت معالجه کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: حتی استفاده از این روش درمان می‌تواند در آینده نه چندان دور جایگزین بخشی از پیوند اعضا شود.

گشایش بزرگترین انستیتو پزشکی بازساختی کشور/ درمان نابینایان با سلول‌های بنیادی به واقعیت پیوست

وی تصریح کرد: تقریبا در پنج نقطه از کشور بر روی انستیتوهای بازساختی سرمایه گذاری کرده‌ایم که در هفته گذشته به تدریج به بهره‌برداری رسیدند. 

ملک زاده در ادامه توضیحاتش گفت: افتتاح انستیتو پزشکی بازساختی در یک بیمارستان سوختگی مثل بیمارستان مطهری می‌تواند نقش مهمی را در ترمیم بافت های آسیب دیده بیماران سوخته ایفا کند.

وی بیان کرد: البته فعلا مهمترین هدف از افتتاح این انستیتو در ارتباط با درمان کامل نسوج و بافت های سوخته است و علاوه بر آن این طب می تواند در آینده نزدیک باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه طب بازساختی شود.

توسعه انستیتوهای پزشکی بازساختی نیازمند سرمایه کلان
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه داشتن تکنولوژی و تجهیزات در زمینه طب بازساختی نیازمند استانداردهای حداقلی است، ادامه داد: برای داشتن تجهیزات و آزمایشگاه های پیشرفته‌ای چون انستیتو پزشکی بازساختی کنونی و رعایت استانداردهای لازم، سرمایه گذاری زیاد و بودجه های قابل توجه و اختصاصی لازم است. در واقع ما و دولت باید بتوانیم حمایت های لازم را در حد توانمان در این زمینه برای کشورمان به عمل آوریم.

گشایش بزرگترین انستیتو پزشکی بازساختی کشور/ درمان نابینایان با سلول‌های بنیادی به واقعیت پیوست

وی بیان کرد: باید کاری کنیم که چنین موسسات و انستیتوهایی هم در دانشگاه‌ها و هم در بخش خصوصی ایجاد شود تا بتوانیم به نیازهایی که در آینده در خصوص پزشکی بازساختی داریم، جوابگو باشیم و مساله غیر قابل انکار در این مورد پیشرفت این علم در عرصه های جهانی است به گونه ای که امسال برای نخستین بار متوجه درمان نابینایی به واسطه سلول‌های بنیادی شده ایم.

ملک زاده یادآور شد: قطعا پیشرفت های بیشتر در انتظار طب بازساختی است که باید در این زمینه چه از طریق سرمایه گذاری و چه حمایت های مالی و معنوی سایر دستگاه ها از قافله این شیوه نوین پزشکی عقب نمانیم و به همین دلیل توجه به این طب حمایت های همه جانبه تمام دستگاه های مرتبط را به طور جدی می طلبد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار