کشف بیش از ۸۰ تن مواد غذایی فاسد در ارومیه

رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی در ۲ هفته گذشته بیش از ۸۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علی صدقیانی فر با اعلام این خبر افزود: این مقدار مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان این شبکه هنگام بازدید از مراکز عرضه کشف و ضبط شده و شامل مواد اولیه ساخت کمپوت، آبمیوه، کاکائو، روغن پالم، شیره انگور، بیسکویت و انواع نوشیدنی هاست.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی و بهداشتی به علت تقلبی بودن، نداشتن مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوزهای بهداشتی توقیف و جمع آوری شده است.

صدقیانی فر با اشاره به اینکه این مواد غذایی در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد، ادامه داد: ارزش این مواد غذایی و بهداشتی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال است.

در سال جاری افزون بر ۱۲۰ تن مواد غذایی فاسد که فاقد مشخصات ۹ گانه از جمله تاریخ تولید، انقضا، علامت تجاری، علامت استاندارد ایران، شماره ساخت، شماره بهره برداری است، کشف و ضبط شده است.

مواد غذایی فاسد تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شود به گونه ایکه ممکن است بیماریهایی از جمله سرطان معده و مسمومیتها را در پی داشته باشد.

طرح بسیج سلامت نورزی در آذربایجان غربی از یکم اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در راستای تامین بهداشت مواد غذایی و مدیریت بهینه توزیع مواد غذایی بهداشتی اجرا می شود.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.