آمار تکان‌دهنده چهارشنبه سوری 94؛

چشم‌هایی که در آتش ترقه می‌سوزند (18+)

معاون پژوهشی بیمارستان فارابی با اشاره به وقوع آسیب‌های شدید چشمی در چهارشنبه‌سوری سال گذشته از تعداد مراجعات بالای مصدومان به این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد طاهر رجبی معاون پژوهشی بیمارستان فارابی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه همه ساله از نیمه دوم بهمن شاهد اتفاقات و حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در بیمارستان فارابی هستیم، گفت: متاسفانه سنت چهارشنبه سوری گذشته جای خود را به آتش‌بازی‌هایی که بیشتر انفجار هستند، داده است.

چشم‌هایی که در آتش ترقه می‌سوزند (18+)

وی عنوان کرد: در 15 سال گذشته در بیمارستان فارابی هر سال شاهد روند صعودی آسیب‌ها ناشی از مواد محترقه در پایان سال بودیم. در سال 81، 250 فرد آسیب‌دیده در شب چهارشنبه به بیمارستان فارابی مراجعه کردند که 24 مورد به دلیل حوادث شدید چشمی مانند پارگی چشم و پلک یا ورود جسم خارجی در بیمارستان بستری شدند.

معاون پژوهشی بیمارستان فارابی با اشاره به تعداد بیماران بستری ناشی از حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در بیمارستان فارابی افزود: در شب چهارشنبه سوری سال گذشته 243 نفر در اثر انفجار مواد محترقه به بیمارستان فارابی مراجعه کرده و نزدیک 68 مورد به دلیل آسیب‌های شدید چشمی نیاز به جراحی پیدا کرده و بستری شدند که نسبت به سال 81 تعداد آسیب‌های شدید حدودا  افزایش سه برابری داشته است.

چشم‌هایی که در آتش ترقه می‌سوزند (18+)

استادیار علوم پزشکی تهران با اشاره به تعدد عوارضی که به دنبال حوادث چهارشنبه سوری رخ می‌دهند، تصریح کرد: مهمترین عارضه‌ ناشی از انفجار مواد محترقه سوختگی است که هیچ یک از اعضای بدن از آن در امان نیست اما نخستین ناحیه‌هایی که در معرض صدمات جدی قرار دارند، صورت و دست ها هستند.

وی سوختگی صورت به خصوص در چشم و اطراف آن و پلک ها را مهمترین علل مراجعه به بیمارستان فارابی در چهارشنبه سوری دانست و افزود: سوختگی چشم می‌تواند هر یک از اجزای این عضو مهم بدن را درگیر کند.

رجبی با اشاره به انواع سوختگی‌ها و شدت آنها گفت: سوختگی پلک همراه با سوختگی صورت و قرنیه چشم از شایع‌ترین سوختگی‌های چهارشنبه سوری است و شدت آن می‌تواند از درجه یک تا چهار متغیر باشد.

معاون پژوهشی بیمارستان فارابی ترکیدن چشم را یکی دیگر از آسیب‌های ناشی از مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری پایان سال عنوان کرد و یادآور شد: در بسیاری از مواقع با سوختگی های خیلی شدید مواجه هستیم که طی آن فرد بینایی خود را از دست می‌دهد. در موارد دیگر، چشم ترکیده و تمام محتویات آن بیرون می‌آید به طوری که مجبور می‌شویم چشم را تخلیه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار