قم؛

آغاز یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در قم

یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه حوزه های علمیه خواهران با پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی سبحانی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیین یازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه خواهران طلبه صبح امروز در سالن همایش های حوزه علمیه خواهران در شهر قم آغاز شد.
 
معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت:قرآن کریم به عنوان محکم ترین کتاب انسان ساز، تربیت کننده و اخلاق مدار امروز می تواند پاسخگوی همه نیازهای اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و … همه ملل و جوامع باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود:  قرآن کتابی است همانند نور که می تواند همه قلب و جان و زندگی ما را فرا گیرد و به آن طراوت و شادابی عنایت کند.
 
وی بیان کرد: نگاه و توجه به قرآن نفاق، کفر، تباهی، گمراهی را از بین می برد و سبک زندگی دینی را به ما می آموزد.
 
معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: امروز جامعه بشری دچار نوعی انحطاط افکار و اندیشه ها قرار گرفته است و کسی قرآن را در اختیار داشته باشد قرآن به او اجازه نمی دهد که دچار انحطاط فکری و عقیدتی شود.
 
بیان کرد: قرآن، فرهنگ تمدن ساز نوینی را در خود دارد و تنها کسانی می توانند با این فرهنگ و تمدن نوین آشنا گردند که آن را در سینه و جان خود داشته باشند، قرآن که آموزه های سبک زندگی را به عنوان مقدمه فرهنگ سازی به جامعه بشری ارائه می کند خود نیز مقدمه تمدن سازی نوین را در بر دارد و در سایه قرآن تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.
 
اسکندری  اظهارداشت: با اشاره به رسالت بزرگ حوزه های علمیه خواهران،آنچه امروز بر دوش خواهران طلبه نهاده شده است احیای سبک زندگی برگرفته از قرآن و نشر و اشاعه آن در سطح جامعه است.
 
وی افزود: امروز جامعه اسلامی ایران با توجه به هجمه ها و عنادهایی که از سوی دشمنان صورت می گیرد بیش از هر چیز نیازمند ارائه مکتب اهل بیت و قرآن در بین خود است که این رسالت مهم یکی از مهم ترین وظایف خواهران طلبه می باشد.
 
معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ هزار طلبه خواهر (در حال تحصیل و فارغ التحصیل) وجود دارد، اگر این تعداد خواهران طلبه تنها به برپایی جلسات روخوانی قرآن در منازل خود و یا در جمع های چندین نفره توجه داشته باشند نور قرآن تمام عالم را فرا خواهد گرفت.
 
اسکندری تأکید کرد: اگر به رسالت قرآنی و سبک زندگی نهفته در قرآن توجه کنیم، بدون تردید آن رسالت تبلیغی و تربیتی خود را انجام داده ایم
 
لازم به ذکر است در ادامه این همایش حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی، جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران، بهجت پور، استاد حوزه علمیه  به ایراد سخن خواهند پرداخت.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار