رئیس رسانه ملی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صدا و سیما:

دانشگاه صدا و سیما باید در حوزه رسانه جریان‌ساز باشد

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صدا و سیما با حضور رئیس رسانه ملی، استادان، دانشجویان و كاركنان دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صدا و سیما با حضور رئیس رسانه ملی، استادان، دانشجویان و كاركنان دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.
 
رئیس رسانه ملی در این مراسم با اشاره به جایگاه دانشگاه صدا و سیما و اهمیت آن در كشور اظهار داشت: دانشگاه صدا و سیما همچون رسانه‌ ملی از جایگاهی برجسته برخوردار است. بر این اساس باید تلاش شود تا ضمن جذب جوانان نخبه، با انگیزه، خلاق و توانمند و آموزش آن‌ها، زمینه معرفی این نیروها به رسانه‌ ملی فراهم شود.
 
وی افزود:  دانشگاه صدا و سیما باید بتواند با رعایت استانداردهای ملی  و اسلامی  ضمن تولید آثار فاخر دانشجویی، زمینه بهره‌برداری این آثار را در شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی فراهم سازد.
 
دكتر علی عسكری با اشاره به برخی مشكلات پیش روی رسانه و با تأكید بر اینكه همه این مشكلات قابل حل است، بیان داشت: با وجود همه محدودیت‌ها و مشكلات پیش روی، دانشگاه صدا و سیما باید در حوزه رسانه جریان‌ساز باشد.
 
رئیس سازمان در ادامه با ترسیم افق پیش‌روی  دانشگاه صدا و سیما در دستیابی به قله‌های علمی كشور و پیشتازی در حوزه رسانه،  تأكید كرد: كار متوسط در دانشگاه صدا و سیما نباید معنا داشته باشد. باید طرحی نو در انداخت و با همه محدودیت‌ها، ضمن جذب نیروهای نخبه علمی كشور، افقی روشن و فراملی برای این دانشگاه ترسیم كرد.
 
وی خاطرنشان كرد: كار در رسانه یعنی تعهد و قبول مسئولیت و كسی كه پای در رسانه می‌گذارد، باید بتواند فداكاری كند و در برابر جامعه متعهد باشد.
 
رئیس سازمان صدا و سیما رمز ماندگاری در دنیای هنر و رسانه را داشتن شور و اشتیاق و روحیه حماسی دانست و تصریح كرد: اگر كسی این روحیه را نداشته باشد به ابتذال كشیده می‌شود و بر این اساس كسانی باید در این دانشگاه جذب شوند كه مؤمن، انقلابی و علاقه‌مند باشند؛ چرا كه رسالت این رسانه انتقال پیام انقلاب به اقصی‌نقاط عالم است و یقیناً در این مسیر، مدیریت بهتر پیام، اثرگذاری آن‌را بیش‌تر خواهد كرد.
 
رئیس رسانه‌ ملی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌ریزی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: رسانه‌ ملی همواره با درك و تحلیل درست از آرایش رسانه‌ای دشمن، ضمن ارتقای جایگاه خود در بین مخاطبان، همواره نقشه آنان را در مقابله با نظام، خنثی كرده است.
 
وی سپس با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ملی در صیانت از نظام اسلامی افزود: صدا و سیما امروز دركانون مقاومت رسانه‌ای جهان اسلام قرار دارد و برای پیروزی در این جنگ نابرابر، بیش از پیش نیازمند حمایت و كمك جامعه نخبه و دانشگاهی كشور است. بر این اساس، در دور جدید فعالیت‌های رسانه، پیش‌بینی لازم برای بهره‌گیری از نظرهای همه دلسوزان فراهم شده‌است.
 
وی افزود: دنیای امروز، تشنه حرف تازه است و اگر حرفی نو و كلامی جدید متناسب با تحولات جهانی داشته باشیم، می‌توانیم اثرگذار باشیم.
 
در این مراسم شهاب اسفندیاری سرپرست دانشگاه صدا و سیما در سخنانی با قدردانی از حسن اعتماد دكتر علی عسكری به وی، از جسارت رئیس رسانه ملی در انتخاب نیروی جوان برای این مسئولیت خطیر  قدردانی و اظهار امیدواری كرد بتواند با عملكرد مناسب این اعتماد را حفظ كند. 
 
وی تصریح كرد: این دانشگاه، گنجینه‌ای از نیروهای انسانی است؛ اما وقتی تعلق خاطر دكتر علی عسكری را  به دانشگاه دیدم، برایم حجت شد تا این مسئولیت را بپذیرم. 
 
اسفندیاری با اشاره به اهمیت رسانه گفت: آینده هر جامعه‌ای در گرو رسانه است. جامعه بی‌رسانه، جامعه بی‌تصویر است و جامعه‌ای كه نمی‌داند از كجا آمده و به كجا می‌رود، جامعه‌ای است كه دیگران  تصویرش را می‌سازند.
 
وی ابراز امیدواری كرد كه این دانشگاه در حوزه نظری هم بتواند به قطب مطالعات رسانه در كشور و منطقه تبدیل شود.
 
اردشیر زابلی‌زاده نیز با ارائه گزارشی از عملكرد یك‌ساله خود در دانشگاه صدا و سیما اظهار امیدواری كرد، در آستانه پنجاه سالگی حیات علمی این دانشگاه شاهد نقش‌آفرینی بیش از پیش آن در پرورش نیروهای مورد نیاز رسانه باشیم.
 
در این مراسم علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در سخنانی، رئیس جدید دانشگاه صدا و سیما را نیروی جوان، انقلابی، فهیم و تحصیل كرده برشمرد و انتخاب شایسته او را نوید بخش روزهای خوب برای دانشگاه صداوسیما دانست. 
 
سخنران دیگر این مراسم حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی بود. 
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش اثرگذار و كلیدی دانشگاه صدا و سیما در حل مسائل رسانه ملی، گفت: اگر دانشگاه صدا و سیما در این مسیر حركت كند، می‌تواند بار عظیم فرهنگ‌سازی در جامعه را كه بخش مهمی از آن برعهده رسانه ملی است به دوش بكشد.
 
در ادامه، احمد ضابطی جهرمی - پدر تدوین ایران- نیز به نمایندگی از اعضای هیئت علمی  دانشگاه صداوسیما با قدردانی از دكتر علی عسكری گفت: شك ندارم كه دانشگاه صدا و سیما كه امروز در مرحله تحول تاریخی قرار دارد، در صف اول توجه رئیس رسانه ملی است و باید برای جهشی بلند آماده باشیم.
 
وی دانشگاه صدا و سیما را میراث معنوی و علمی رسانه ملی دانست و افزود: این دانشگاه سومین دانشگاه پلی‌تكنیك رسانه در آسیاست و موقعیت ممتاز خود را در خاورمیانه نیز حفظ كرده است.
 
 
انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار