بوشهر؛

آغاز اجرای 11 طرح خدمات رسانی

اجرای 11 طرح خدمات رسانی به مناطق هلیله و بندرگاه در حومه شهر بوشهر با حضور وزیر کشور آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز در ادامه سفر دو روزه عبدالرضا رحمانی فضلی به استان بوشهر اجرای 11 طرح خدمات رسانی آغاز شد.

این طرح ها شامل ساخت مخزن ذخیره آب و تاسیسات آبرسانی، دو مدرسه 6 کلاسه،مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت،گازرسانی،عمران  و بهسازی شبکه معابر روستاها  و توسعه و اصلاح شبکه برق است برای اجرای این طرح ها 242 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وزیر کشور همچنین در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در استانداری بوشهر گفت: پنچ آسیب جدی جامعه شامل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اجتماعی و مناطق بحرانی است و تدوین سند ملی رسیدگی به پنج آسیب جدی اجتماعی ضروری است.

وی افزود هر سال در حوزه اعتیاد بیش از 700 هزار نفر در کشور درمان می شوند اما در بهترین حالت فقط 10 تا 15 درصد پاک می مانند و هر قدر دولت تلاش کند نمی تواند بیش از 20 درصد در این زمینه توفیق حاصل کند بنابراین بهترین عملکرد در این حوزه پیشگیری است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اعتیاد موضوعی اولویت دار و ریشه بسیاری از ناهنجاری هاست، ادامه داد: در استان بوشهر 40 مصوبه در حوزه اعتیاد وجود دارد که وزارت کشور با توجه  یه اهمیت موضوع تعهد می کند همه 40 مصوبه اجرایی شود.

وی افزود  اکنون 22 دستگاه در شورای اجتماعی عضو هستند و مسائل را رصد می کنند بنابراین در مسائل اجتماعی باید توان مردم را برای رفع مشکلات به کار گرفت  زیرا این مشکلات تنها با بهره مندی از توان دولت ها قابل حل نیست.

رحمانی فضلی افزود به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی وزارت کشور مسئول رسیدگی به اسیب های اجتماعی شده است و جلساتی با حضور ایشان  برگزار شده و اولویت بندی ها مشخص شده است.

وی گفت آگاهی بخشی به مردم برای مقاوم سازی جامعه اهمیت بسیاری دارد و در این زمینه وظیفه صدا وسیما از همه سنگین تر است.

وزیر کشور افزود در زمینه تقویت جامعه توانمند سازی فعالیت سازمان های مردم نهاد را در دستور کار داریم و تلاش می کنیم با آموزش و حمایت از ظرفیت این سازمان های مردم نهاد برای اجتماعی کردن و  تقویت جامعه استفاده کنیم.

رحمانی فضلی گفت ایران نسبت به شاخص های جهانی  از انسجام  قوی در حوزه اجتماعی برخوردار است اما این شاخص ها باید تقویت شود.

وی افزود‌اگر نتوانیم تغییرات اجتماعی را مدیریت کنیم آنها ما را مدیریت خواهند کرد.

رحمانی فضلی گفت اگرمشکلی در جامعه هست عده ای سیاه نمایی نکنند ؛ایران کشوری پویاست و تا کنون توانسته از سختی های بسیاری سربلند خارج شود باید امید را رد دل مردم همواره زنده نگه داشت.

وی افزود‌ ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  و نوروز دو رویداد مهم پیش رو برای تقویت روحیه نشاط و امید در مردم است .

وزیر کشور انتخابات را عامل مهم نشاط سیاسی در جامعه دانست و گفت این انتخابات می تواند به استحکام]انسجام و تقویت وحدت سیاسی جامعه کمک کند. همه تلاش کنند  از ایجاد یک دو قطبی و اختلاف شدید سیاسی و فضای نامناسب در انتخابات جلوگیر ی شود.اختلافات را کنار بگذاریم و در جهات سلامت و افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

رحمانی فضلی افزود هز کس از صندوق رای خارج شود و قانون و رهبری او را تایید کنند باید برای همه قابل پذیرش باشد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.