پیشنهاد مرتضی رحمانی‌موحد برای مسافران نوروزی؛

جهانگردی را از ایران‌گردی آغاز کنید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشورمان به مسافران نوروزی پیشنهاد می‌کند که جهانگردی را از ایران‌گردی آغاز کنند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به افرادی که در ایام نوروز به مسافرت می‌روند پیشنهاد کرد که جهانگردی را از ایران‌گردی آغاز کنند و قبل از اینکه به فکر دیدن دنیا باشند ایران را بشناسند.

وی افزود:کشور ما جاذبه‌های زیادی در نوروز و بعد از آن دارد پس پیشنهاد من به مسافران نوروزی این است که عجله نکنید که سفرتان حتما در زمان خاصی از سال اتفاق بیفتد زیرا هر فصلی از طبیعت زیبایی‌های خودش را دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:پیشنهاد می‌ککنیم که مردم در فصل نوروز سفرهایشان را با مطالعه انجام بدهند،مقصدشان را انتخاب بکند و خدمات آن مقصد را پیشبینی کنند.همچنین به هشدارها و توصیه‌هایی که دستگاه‌های مختلف در مسیر و مقصد می‌دهند توجه کنند.

رحمانی موحد گفت:به نظر من هر خانواده ایرانی با هر بضاعت اقتصادی می‌تواند مقاصدی را در کشور انتخاب کند،جاذبه هر انگیزه و تمایلی برای خانواده‌های ایرانی وجود دارد و ما این امکان را ایجاد کرده‌ایم که مردم  در 31مجموعه‌ای که در 31استان کشور به مسافران خدمات ارائه می‌دهند با تورهای یک روزه آشنا شوند.ما در این تورهای یک روزه مسافران را با جاذبه‌های بین راهی،سفره‌ها،غذاها و سوغاتی ها آشنا می‌کنیم و مسافران در این گونه سفرها دقیقا با این امر که یک سفر یک روزه چه دستاوردی برای مردم دارند آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد:در هر صورت رضایتمندی سفر با آمادگی و برنامه‌ریزی شده حداکثری خواهد بود و در داخل سرزمین ایران هم جاذبه‌ها،مقاصد و مسیرهای خوب چشمگیری وجود دارند.یکی از توصیه‌های جدی ما این است که مسیر سفر و مدت زمان طی تا مقصد را هم جزو سفرشان محسوب کنند و با آرامش ،توجه و تمرکز به همه زیبایی‌های محیط پیرامونشان دقت کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:بالاخره تأثیرات سفر باید در اقتصادهای محلی و اقتصاد ملی ظاهر بشود.وقتی سفر ما در مکان و زمان توازن داشته باشد تأثیرات اقتصادی آن هم منصفانه و عادلانه توزیع می‌شود و همه بخش‌های کشور از این ظرفیت‌ها منتفع می‌شوند.

رحمانی موحد افزود:ما در3سال اخیر فرآیندی را آغاز کردیم و هم‌اکنون 500 اقامتگاه بوم‌گردی داریم.اقامتگاه‌هایی که با سنت،رسوم و آداب جوامع همراه هستند و مردم ما می‌توانند با هر بضاعت اقتصادی و هزینه‌های خیلی کم به آنها رجوع کنند.

وی تصریح کرد:هم‌اکنون اطلاعات مرتبط با این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجود است .

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور به ما کمک می‌کنند تا همه جوامع به ویژه جامعه محلی از تأثیرات اقتصادی سفرها بهره‌مند شوند و پیشنهاد ما به مسافران این است که با رعایت آداب و رسوم جوامع میزبان از اسیب زدن به این جوامع جلوگیری کنند زیرا آسیب زدن به آنها توسعه گردشگری کشور را دچار مشکل می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار