عجايب گردشگری جهان؛

معبدی ترسناك بر بلندای كوه + تصاوير

گاهی یک اثر تاریخی و جاذبه‌ گردشگری ممکن است زیبا ولی به همان اندازه ترسناک و هیجان انگیر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی یک اثر تاریخی و جاذبه‌ گردشگری ممکن است زیبا ولی به همان اندازه ترسناک و هیجان‌انگیر باشد. یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان معبد و بتکده‌ مشهور بودایی است که در بالای کوه kyaikhtiyo  روی صخره‌ طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. 

معبدی ترسناك بر بلندای كوه + تصاوير
 
حفظ تعادل این معبد واقعاً جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه‌های بودایی می‌گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا الطبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است. 

معبدی ترسناك بر بلندای كوه + تصاوير
 
از همه جالب‌تر اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است. افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می‌آیند، شفا و سلامتی کامل پیدا می‌کنند و تمامی گناهانشان بخشیده می‌شود.
 
برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پر پیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان رسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود بدهيد. 

معبدی ترسناك بر بلندای كوه + تصاوير
 
حالا جای شکر دارد که آن بالا رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و ... وجود دارد که افراد کمی رفع خستگی کنند.


انتهای پيام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.