کمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

محرومیت زیر برگ‌های سبز استان مازندران پنهان شده است/ مشکل جاده ترانزیت شهرستان سوادکوه باید برطرف شود

نماینده شهر زیرآب گفت: استان مازندران میزبان گردشگران بسیاری است اما به دلیل تخصیص نیافتن بودجه مشکلات زیادی برای استان به وجود آمده و باعث شده محرومیت زیر برگ‌های سبز این استان پنهان بماند.

محرومیت زیر برگ‌های سبز استان مازندران پنهان شده است/ مشکل جاده ترانزیت شهرستان سوادکوه باید برطرف شودنرگس کمالی نماینده شهر زیرآب شهرستان سوادکوه استان مازندران در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات و معضلات استان مازندران اظهار داشت: این استان بیشترین مسافران گردشگری و توریست را به خود اختصاص داده اما در نهایت با مشکلات و معضلات زیادی روبروست. 

وی با بیان اینکه استان مازندران در ایام تعطیل رتبه اول و دوم را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: این استان دارای جنگل‌های فراوان و راه‌های شوسه‌ای است که هم راه آهن و هم جاده ترانزیت دارد. 

نماینده شهر زیرآب با بیان اینکه این استان هم اکنون با مشکلاتی در خصوص مباحث اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد: شهرداری این استان بیشترین مشکل را در زمینه‌های اقتصادی دارد، چراکه بودجه‌ای که به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد از طرف دولت تأمین نمی‌شود. 

کمالی با بیان اینکه بسیاری از بودجه‌های دیده شده از سوی دولت بودجه‌هایی محلی است، گفت: هزینه‌هایی که شهرداری استان مازندران برای این استان انجام می‌دهد در سطح ملی است و همین موضوع باعث به وجود  آمدن بسیاری از مشکلات شده است. 

وی ادامه داد: شهرداری‌ها علاوه بر اینکه تعداد جمعیت شهری خود را خدمات دهی می‌کنند، بعضا چندین برابر بار مسافرانی که از این محل عبور و مرور دارند به آن‌ها خدمات دهی می‌کنند. به همین منظور درخواست داریم که هزینه‌ها را ساماندهی کنند. 

نماینده شهر زیرآب با تاکید بر اینکه استان مازندران بیشترین رفت و آمد را نسبت به استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است، گفت: ‌این استان ورودی چندین استان دیگر است، چرا که بسیاری از مسافرانی که زائر حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستند از  ورودی استان مازندران خارج می‌شوند. 

کمالی با بیان اینکه از ظرفیت‌های استان مازندران به خوبی استفاده نشده است، تاکید کرد: هنوز مشخص نشده که چه نوع صنعتی در این استان می‌تواند پایه گذاری شود تا بتوانیم در راستای پیشرفت آن صنعت اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های استان مازندران افزود: این استان هیچ نوع زیرساختی در صنعت گردشگری ندارد و همین موضوع باعث شده تا در خصوص مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند مشکلات زیادی به وجود بیاید. 

نماینده شهر زیرآب با بیان اینکه از جاده ترانزیت سوادکوه خودروهای زیادی تردد می‌کنند، تصریح کرد: هیچ نوع امکانات رفاهی برای اسکان مسافران در نظر گرفته نشده و همین امر حاکی از آن است که هنوز زمینه سازی برای زیرساخت‌های اولیه در استان مازندران آماده نشده است. 

کمالی با تاکید بر اینکه در صنعت کشاورزی به دلیل شرایط اقلیمی با مشکلات زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: در بحث مرکبات بیشترین خدمات را داریم اما آنگونه که باید نتوانسته‌ایم در صنعت کشاورزی پیشرفت کنیم و با تکنولوژی روز پیش برویم. 

وی با اشاره به تولید انبوه برنج که از مهمترین محصول کشاورزی استان مازندران است، تصریح کرد: تولید برنج بسیار در این استان زیاد است اما زمانی که این تولید به بازار فروش می‌رود با کمترین و نازل‌ترین قیمت فروخته می‌شود، چرا که برنج‌های خارجی بازار ایران را در دست گرفته‌اند. 

نماینده شهر زیرآب ادامه داد: ما همه این ضعف‌ها را در خصوص مدیریت می‌بینیم، چرا که نتوانستند در بخش کشاورزی به مسایل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد رسیدگی کنند. 

کمالی با بیان اینکه در بخش صنعت صنایع تبدیلی در این استان دیده نشده است، تاکید کرد: زمینه صنایع تبدیلی را آماده کرده‌ایم اما شرایط به گونه‌ای فراهم نیست که کارخانه‌ها تمایلی به تبدیل صنایع غذایی به صنایع تبدیلی داشته باشند و بتوانند آن را صادر کنند. 

کمالی با بیان اینکه بیشترین زمین‌های اراضی کشاورزی این استان زیر کشت برنج است، گفت: در بعضی از مناطق سالی 2 بار برنج کشت می‌کنیم و همین امر نشان از آن دارد که میزان محصولات برنج ما نسبت به دیگر استان‌ها بسیار بالاست. 

نماینده شهر زیرآب با بیان اینکه در تخصیص بودجه بسیار با  مشکل مواجه هستیم یادآور شد: با یک نگاه کلی می‌توانم بگویم که محرومیت زیر برگ‌های سبز استان مازندران پنهان مانده است. 

کمالی ادامه داد:‌ امروزه مردم این استان در بحث اشتغال با مشکلات فراوانی روبرو هستند، چرا که شغل ثابتی ندارند و همین امر زمینه‌ای برای فراهم شدن بسیاری از مشکلات شده است. 

وی با تاکید بر اینکه کوچک شدن استان مازندران ضربه زیادی را به ما وارد کرده است گفت: انتظار داریم مدیران در سطح ملی به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که این استان ظرفیت و قابلیت‌های زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. 

نماینده شهر زیرآب با اشاره به جمعیت 2 میلیون و 700 هزار نفری استان مازندران تصریح کرد: بسیاری از جوانان این استان بیکار هستند، چرا که بیشتر کارخانه‌های این استان از جمله صنعت نساجی تعطیل شده است. 

کمالی ادامه داد: به دلیل خصوصی سازی بسیاری از پروژه‌ها و بر اساس اصل 44 قانون هم اکنون بسیاری از معادن بسته شده‌اند و نزدیک به 17 سال است که زمزمه‌هایی از بازگشایی مجدد آن‌ها به گوش می‌رسد اما هیچ کدام از آن‌ها عملیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه استان مازندران ورودی استان تهران و استان سمنان و همچنین دیگر استان‌های هم جوار است، یادآور شد:‌ در این شهرستان یک جاده ترانزیت وجود دارد که در حال حاضر حدود 17 سال است که از موضوع 4 بانده شدن آن می‌گذرد اما هنوز این جاده 4 بانده نشده و همین امر مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است. 

نماینده شهر زیرآب ادامه داد:‌ جاده ترانزیتی به دلیل ترددهای فراوان باعث شده که ترافیک بسیار سنگینی برای مردم این شهر ایجاد شود و بسیاری از شهروندان ساعت‌ها پشت ترافیک بمانند و جان خود را از دست بدهند. 

کمالی با تاکید بر اینکه دغدغه مهم مردم این استان آن است که امنیت جاده‌ای ندارند، تصریح کرد:‌ هفته‌ای نیست که در تصادفات جاده‌ای کشته نداشته باشیم، به همین منظور از دولت درخواست داریم که مشکل جاده‌های این  استان را حل کند. 

وی با بیان اینکه در بحث درآمدزایی با  مشکلات زیادی مواجه هستیم، افزود:‌ گردشگران زیادی مهمان این استان هستند اما خریدهای زیادی از استان ما انجام نمی‌دهند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار