با فرمان اشرف‌غنی؛

وزارت دولت در امور اصلاحات امنیتی افغانستان ایجاد شد

دفتر وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی کشور ایجاد شد.

یک نهاد مهم و کلیدی امنیتی در چارچوب حکومت ایجاد شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی با صدور فرمان به منظور نهادینه ساختن یک نظام شایسته سالار، ارتقای کادر رهبری، تسریع پروسه اصلاحات در بخش امنیتی و بررسی امور تعیینات منسوبین عالی‌رتبه ارگان‌های دفاعی و امنیتی، یک نهاد جدید امنیتی را در کشور ایجاد کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: در ماده اول فرمان رئیس جمهورغنی آمده است:

ایجاد یک پست خارج رتبه تحت عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی کشور منظور است.

در ماده دوم فرمان آمده است که وظایف دفتر وزیر دولت در امور اصلاحات دربخش امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی کشور، رهبری بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی، ارائه مشوره به ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در راستای تعیینات و ترفیعات افسران ارشد اردوی ملی و پولیس ملی، نظارت بر تحقق برنامه رشد مسلکی افسران ارشد اردوی ملی و پلیس ملی و ارائه مشوره های مسلکی در زمینه فوق به ریاست جمهوری و ارائه نظریات و مشوره های مسلکی به ریاست جمهوری در عرصه های دفاعی، امنیتی، سیاسی و اصلاحات در بخش امنیتی می باشد.

ماده سوم: اشتراک در جلسات شورای امنیت ملی


وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی، حسب لزوم‌ دید مقام ریاست جمهوری جهت گزارش دهی و ارائه مشوره در خصوص انجام وظایف فوق به مجالس شورای امنیت ملی دعوت می‌گردد.

ماده چهارم: مکلفیت های ادارات دولتی ذیربط


وزارت های دفاع ملی و امور داخله مکلف اند در انجام وظایف فوق با وزیر دولت در امور اصلاحات درسکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی همکاری همه جانبه نمایند.

ماده پنجم: تشکیل و بودجه

تشکیل، محل کار و بودجه دفتر وزیر دولت در امور اصلاحات درسکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی بر اساس پیشنهاد موصوف در چوکات بودجه دفتر شورای امنیت ملی طبق نیازمندی‌های وظیفوی ولایحه وظایف در مشوره با وزرات مالیه تنظیم میگردد.

گفتنی است در فرمان جداگانه آقای غنی " امرالله صالح" به حیث وزیر دولت درامور اصلاحات دربخش امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی تعیین شده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار