ارومیه؛

برخورد باخرید و فروش گونه جانوری درمعرض انقراض

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از برخورد جدی با خرید و فروش گونه های جانوری در معرض انقراض در آستانه نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد خلیلی گفت: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن سال نو، خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری و گیاهی در معرض انقراض، افزایش می یابد، یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با خرید و فروش این گونه ها مطابق با قانون برخورد جدی خواهد داشت.

وی افزود: گونه های سمندر ، مار آبی، لاک پشت و لاله واژگون در معرض انقراض هستند و در ایام پایانی سال در برخی موارد شاهد خرید و فروش این گونه ها بوده ایم که در این خصوص اکیپ های یگان حفاظت محیط زیست به گشت و کنترل می پردازند و در صورت مواجهه با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صید و خرید و فروش جانوران وحشی مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۵۴۰ یا 08- 04433827706به این اداره کل اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از مردم با فرهنگ استان در خواست نمود از خریداری و نگهداری گونه های جانوران وحشی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی در شبکه های اجتماعی بخصوص سایت دیوار مراتب را به سامانه فوریت های زیست محیطی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.