ارومیه؛

اجرای طرح کشوری غربالگری سلامت جوانان 18 تا 29 سال در مهاباد

طرح کشوری غربالگری سلامت جوانان 18 تا 29 سال توسط تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد در دانشگاه پیام نور این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ تغییر سبک و شیوه زندگی امروزی امکان فعالیت بدنی را از کودکان و نوجوانان و جوانان گرفته و این شیوه جدید سکونت در آپارتمان ها،الکترونیکی شدن کارهای روزمره امکان تحرک و انجام فعالیت بدنی را از تک تک اعضای خانواده به خصوص از کودکان و بزرگسالان سلب نموده است.

فرزندان ما ساعات زیادی را به تماشای تلویزیون می پردازند، از بازی های گیم نت و یارانه ای و پلی استیشن ها گرفته تا تبلت ها و گوشی های موبایل و در واقع ساکن نشستن در ساعات متوالی و عدم مدیریت والدین جایی برای فعالیت های بدنی فرزندان نگذاشته و بازی های پر تحرک جای خود را به بازی های یارانه ای و تماشای تلویزیون داده است.

دکتر علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این طرح در گروه های هدف 18 تا 29 سال به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شده و هدف آن افزایش و ارتقا سطح شیوه زندگی سالم،تغذیه سالم،سلامت روان، و کنترل بیماری های غیر واگیر برای داشتن جامعه ای سالم و پویا میباشد.

وی اظهار داشت: این طرح با همکاری دانشگاه پیام نور و برای دانشجویان این دانشگاه در دو روز به اجرا در آمد و بیش از 100 نفر از دانشجویان و اساتید در این طرح غربالگری شدند.

دکتر علیزاده آذر خاطرنشان ساخت: جامعه هدف در این طرح از لحاظ نمایه توده بدنی(قد وزن)،کنترل فشارخون،بهداشت روان،رفتار های تغذیه ای،مصرف سیگار الکل و مواد،سوابق ابتلا به بیماری توسط کارشناسان و مراقبین سلامت،و معاینات بالینی توسط پزشک ارزیابی شدند.

وی افزود: اعضای تیم سلامت شامل 2 نفر کارشناس بیماری ها،2 نفر روانشانس،6 نفر مراقب سلامت و 1 پزشکی عمومی بودند که در مدت دو روز کاری در این طرح شرکت داشتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.