دانش اصل اساسی در کارآفرینی است

کارآفرین نمونه دانشگاه تهران گفت: دانش یکی از اساس بحث کار آفرینی امروز محسوب می‌شود.

دانش اصل اساسی در کارآفرینی استمسعود عزیزی کارآفرین نمونه دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موضوع کارآفرینی که از بنیادی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای امروز کشور ما است.

وی ادامه داد: در میان عامل‌های گوناگون که رکورد اقتصادی و تجاری کشورمان را در پی داشته است قاچاق یکی از بزرگ‌ترین دلیل‌ها است.

این کارآفرین نمونه افزود: قاچاق اشتغال کاذب و بیکاری پنهان را پدید می‌آورد که سرانجام و به دلیل جای گزین شدن کالای قاچاق وارداتی با تولید داخلی به بیکاری آشکار می‌انجامد.

عزیزی بیان کرد: یکی از بزرگترین و مهمترین موانع پیش رفت بخش خصوصی و کارآفرینی در برخی از کشور‌ها انحصار همه جانبه‌ی برخی دولت‌ها بر منابع است.

وی تصریح کرد: اصل اساسی در کارآفرینی دانش است که آشنایی با دانش در مرحله اول و خلق دانش در مرحله دوم جای دارد.

کارآفرین دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی از ضعف‌های بزرگ شرکت‌های ایرانی و کارآفرینان جست و جوی مشتری در درون کشور است، گفت: این در حالی است که یافتن مشتری بیرون از کشور باعث بالا رفتن کیفیت محصولات و استاندارد جهانی برای تولیدات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موانع فراوانی در راه پیشرفت خود دارد که یکی از این عوامل عدم پرداخت نقدینگی به موقع است، افزود: در چندسال گذشته با تاسیس ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان پیشرفت محسوسی در این زمینه داشته ایم که در دولت یازدهم معاونت فناوری و پژوهشی تاکید جدی بر گسترش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار