عملكرد مديريتى استقلال در سال 95

عملكرد مديريت باشگاه استقلال در سال 95 در گزارش زير مورد ارزيابى قرار گرفته است.

عملکرد مدیریتی استقلالبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال استقلال فصل 95 را با مدیر عاملی بهرام افشارزاده شروع کرد و مسئولان برای آغاز فصل بازیکنان مورد نیاز سرمربی را جذب کردند.

استقلالی که فصل جدید را با حضور منصوریان شماره 10 سابق آبی ها آغاز کرد و مسئولان باشگاه نیز با اعتماد به این مربی هدایت آبی پوشان را بر عهده او گذاشتند. افشاراده ،منصوریان و دیگر مسئولان باشگاه استقلال اقدامات لازم را برای حضور در فصل جدید فراهم کردند.

نقل و انتقالات اول فصل استقلال با حضور افشارزاده به خوبی آغاز شد و این مدیر توانست طبق لیست منصوریان، بازیکنان مورد نیاز را جذب کند. به همین دلیل استقلال عملکرد موفقی در نقل و انتقالات داشت.

بازیکنانی همچون بختیار رحمانی،کاوه رضایی ،افشین و وریا غفوری و دیگر بازیکنان خوب لیگ برتری با عقد قرارداد به استقلال پیوستند.البته بهتر است بدانیم استقلالی ها در نقل و انتقالات اول فصل با مشکلات عدیده ای مواجه شدند. این طور که شواهد نشان می داد و البته طبق اعلام برخی از منابع آگاه محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان در نقل و انتقالات استقلال ورود کرد و مانع ادامه این فعالیت شد که در نهایت هواداران استقلال نسبت به این مساله واکنش نشان دادند و مقابل درب وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردند و اعتراض خود را به این نحو به گوش مسئولان رساندند.

در هر صورت کار به جایی کشید که اختلافاتی میان افشارزاده و گودرزی رخ داد که با توجه به این مسئله و البته با مطرح کردن موضوع بازنشستگی خواستار کنار رفتن افشارزاده از استقلال شدند. افشارزاده نیز با دیدن شرایط موجود استعفای خود را اعلام کرد تا بیش از این مشکلات گریبانگیر تیم نشود .با رفتن افشارزاده باز هم صدای اعتراض هواداران استقلال به گوش می رسید تا جایی که هیئت مدیره باشگاه استقلال با تشکیل جلسه به دنبال انتخاب مدیر عامل بود.

در زمان افشارزاده افرادی همچون معینی،سبک دست،کردنوری،پورحیدری،نجف نژاد و جهانیان در هیئت مدیره حضور داشتند که پس از کنار رفتن افشارزاده برخی از این اعضا نیز از هیئت مدیره استقلال کنار رفتند.

البته ناگفته نماند در این میان دخالت های بی مورد رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال باعث شد تا استقلال در انتخاب مدیر عامل روز ها با مشکل مواجه شود و در انتخاب برخی اعضا تصمیمات لازم اتخاذ شود.در اولین جلسه هیئت مدیره پس از کنار رفتن افشارزاده ،حسنی خو به عنوان مدیر عامل برگزیده شد اما این مدیر پس از دو روز استعفای خود را اعلام کرد تا جایی که در جلسه بعدی که اعضای هیئت مدیره با وزیر ورزش و جوانان برگزار کردند، افتخاری به عنوان مدیر عامل انتخاب گردید.

افتخاری کار خود را با حضور در باشگاه استقلال آغاز کرد.جهانیان ،پورحیدری،زمانی و معینی افرادی بودند که از سوی گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند.

در این میان زمزمه های رفتن گودرزی از راس وزارت ورزش و جوانان شنیده می شد تا جایی که این موضوع عملی شد و با این وجود همه به این فکر افتادند که هیئت مدیره استقلال با رفتن گودرزی دستخوش تغییرات می شود اما افتخاری پس از حکم مدیر عاملی در برخی از مصاحبه های خود اعلام کرد که با حکم وزیر ورزش و جوانان نیامده که با حکم او برود و از طرفی مصاحبه های برخی از اعضا نسبت به هم و حتی مصاحبه های افتخاری و زمانی یکی از اعضا بر علیه هم باعث شد استقلال روزهای سختی را پشت سر بگذارد.

گودرزی از سمت خود در وزارت ورزش و جوانان کنار رفت تا بر این اساس جایگاه برخی از افراد در هیئت مدیره نیز در باشگاه استقلال لغزنده شود چرا که شهاب جهانیان یکی از اعضایی بود که با وجود گودرزی به باشگاه استقلال ورود پیدا کرده بود و همچنین افتخاری که با حکم وزیر سابق به راس کار آمده بود.

پس از کنار رفتن گودرزی، سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.با ورود وزیر جدید به راس کار همه پیشکسوتان استقلال انتظار داشتند تا به وضعیت استقلال سر و سامانی داده شود چرا که برخی از پیشکسوتان استقلال معتقدند هیئت مدیره فعلی استقلال باید برکنار شوند و افراد جدید جایگزین شوند که در نهایت این امر صورت نگرفت.

با این حال و در شرایط که استقلال روزهای سختی را پشت سر می گذاشت خبر درگذشت پورحیدری باعث شد تا مشکلات بیشتری گریبانگیر هیئت مدیره شود چرا که هیئت مدیره استقلال یک عضو را از دست داد و با این حساب بررسی مسائل روز باشگاه آن هم با حضور 4 نفر سخت و طاقت فرسا بود.

با این حساب قرار بود مجمع باشگاه استقلال طبق گفته سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تشکیل شود تا نفرات جدید جایگزین مرحوم پورحیدری و در صورت نیاز اعضای دیگر شوند که باز این امر نیز انجام نشد و هیئت مدیره استقلال با همان تعداد به کار خود ادامه داد.

در هر صورت در برخی مواقع هواداران استقلال با روی کار آمدن افتخاری و هیئت مدیره فعلی مخالف بودند و حتی برخی از این هواداران با حضور در مقابل درب باشگاه استقلال شعار هایی را علیه افتخاری و دیگر اعضای هیئت مدیره سر دادند .هوادارانی که خواهان برکناری افتخاری و اعضای هیئت مدیره بودند و با شعار افتخاری حیا کن استقلال را رها کن روز خود را پشت سر گذاشتند.

با این وجود و با توجه به اعلام سلطانی فر، مدیران استقلال به کار خود ادامه دادند و البته بارها جلساتی میان آنها برای برکناری منصوریان به دلیل نتایج بد برگزار شد که باز هم هیچ جدایی در نیمکت استقلال صورت نگرفت.

البته بهتر است بدانیم در این میان بارها مدیران استقلال بر علیه یکدیگر و حتی بر علیه کادر فنی مصاحبه هایی را انجام دادند اما با ورود وزیر ورزش و جوانان این مسائل کنار رفت و باعث شد استقلال به ساحل آرامش برسد اما این آرامش زیاد پایدار نبود چرا که برداشت پول از حساب باشگاه و البته محرومیت استقلالی ها باعث شد مدیران این تیم روزهای سختی راپشت سر بگذارند.

محرومیت نقل و انتقالاتی که به گفته برخی از اعضای هیئت مدیره گزارشی از آن به هیئت مدیره ارائه نشده بود و این مساله باعث ناراحتی برخی از اعضا نیز شده بود .محرومیتی که به دلیل شکایت بازیکن خارجی سابق استقلال رخ داده بود و رای فیفا از محرومیت استقلال در نقل و انتقالات زمستانی خبر می داد.نقل و انتقالاتی که به دلیل عدم مدیریت باشگاه استقلال ناکام ماند و آبی پوشان نتوانستند بازیکنان خود را جذب کنند.

از طرفی برداشت یک میلیاردی از حساب استقلالی ها باعث دردسر شد و نگذاشت مدیران به موقع مطالبات بازیکنان تیم را پرداخت کنند.

در هر صورت می توان مدیریت استقلال را در این فصل ضعیف دانست چرا که آنها با دیر پرداخت کردن برخی مطالبات باعث شدند استقلال طعم محرومیت را در نقل و انتقالات بچشد و البته مدیری که بهتر بود بداند استقلال در چه جایگاهی قرار دارد.

روی هم رفته با توجه به پرداختی هایی که مدیریت فعلی نسبت به برخی بازیکنان خارجی سابق تیم داشته باید بگوییم استقلال امسال از نظر مدیریتی با چالش عجیبی روبرو بود و این تغییرات پی در پی باعث شده بود در برهه ای زمان نتایج استقلال نیز دستخوش تغییراتی شود.

در حال حاضر تنش هایی میان مدیران استقلال و کادر فنی وجود دارد که در نهایت این امر باعث شد تا بازیکنان آبی پوش دست به اعتصاب و تحریم تمرین بزنند.

حتی در این میان بازیکنان به مصاحبه های زمانی عضو هیئت مدیره اعتراضاتی را داشتند که با توجه به این مساله افتخاری مدیر عامل باشگاه اعلام کرد به زودی زمانی برکنار می شود البته بر کناری ای که خیلی زود از سوی همین مدیر عامل تکذیب شد.

با این وجود می توان گفت استقلالی ها از ابتدا و با ورود افتخاری تنش و درگیری هایی را داشتند و با توجه به اینکه آخر فصل نزدیک است اما همچنان این درگیری ها وجود دارد.

به طور حتم وزیر ورزش و جوانان برای فصل آینده هیئت مدیره استقلال برنامه های خاصی دارد چرا که این طور که به نظر می رسد اختلافات موجود در هیئت مدیره استقلال تمامی ندارد و می توان گفت در این فصل مدیران آبی پوش عملکرد ضعیفی را داشتند.

محرومیت،از دست دادن پول حساب باشگاه و درگیری های مدام حاصل کار این فصل مدیریت افتخاری در استقلال بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.