جامعه پرستاری چشم انتظار اجرایی شدن صلاحیت حرفه ای/ حق حرفه‌ای پرستاران در سلامت به چشم نمی‌خورد

رییس هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل گفت: جای نمایندگان صنفی پرستاران در اعطای این حق حرفه‌ای خالی است و صلاحیت حرفه‌ای در واقع حق یا پروانه فعالیت پرستاران محسوب می شود که نباید افراد غیرحرفه‌ای به آن ورود پیدا کنند.

جامعه پرستاری چشم انتظار اجرایی شدن صلاحیت حرفه ای/ حق حرفه‌ای پرستاران در سلامت به چشم نمی‌خوردعلی اکبر مظلوم رییس هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حق حرفه ای پرستاران در بخش خصوصی و دولتی یا حتی کار در منزل باید برای افراد صادر شود و با صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با اطلاعات علمی و بعد از طی کردن دوره‌های خاص به این مهم دست یافته و در مقام ارزشمند پرستاری ایفای نقش کنند.

وی اظهارداشت: اعطای صلاحیت حرفه‌ای یا همان پروانه فعالیت پرستاران را باید با حق مطب یا حق دفتر در نظام پزشکی و نظام مهندسی مقایسه کرد و اگر خوب بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که در هردو مورد فوق الذکر این حق توسط نظام صنفی یعنی نظام پزشکی و نظام مهندسی اعطا میشود نه معاونت درمان یا سازمانهای مربوطه در شهرداری یا...

مظلوم افزود: اعضای نظام پرستاری توسط خود پرستاران انتخاب میشوند و همین مورد موجب شده تا به خصوص در این دوره طلایه دار دفاع از حریم پرستاری باشند و با برخی اختلاف سلیقه‌ها در این بخش نباید برخی افراد در وزارت بهداشت به صورت عام و خاص در صدد به زمین زدن نظام پرستاری هستند.

وی گفت: پرستاران در صف اول ارائه خدمت به بیماران هستند و اگر صلاحیت حرفه‌ای توسط گروهی غیر از نظام پرستاری به پرستاران اعطاء شود به نیروهای کمک پرستار و بهیاران، نیز صلاحیت حرفه‌ای اعطا خواهد شد و این اعطا در واقع باعث مشروعیت بخشیدن در بکار گیری این نیرو‌ها خواهد شد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل بیان کرد: اعطای صلاحیت حرفه‌ای بدون حضور سازمان نظام پرستاری، سلیقه‌ای است و کمکی در جهت پیشبرد اهداف نخواهد کرد.

وی گفت: هدف صلاحیت حرفه‌ای پرستاران حفظ حقوق کاری و حرفه‌ای این قشر مظلوم است و اگر به دست گروهی دیگر سپرده شود موجب دلسردی این قشر عظیم دویست هزار نفره بعنوان گردانندگان اصلی نظام سلامت می‌شود.

مظلوم یادآور شد: حوزه سلامت و سلامت مردم مهمترین دغدغه کادر درمان است و تنها با اجرای قانون سلایق شخصی و اختلافات نظرات در سطح کلان پرستاری کشور کنار گذاشته می‌شود و با اهمیت به این امر خطیر آینده سلامت جامعه تامین می‌شود و نباید متولیان نظام سلامت براحتی از آن بگذرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر غلامی
۱۲:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید
بله واقعا حق پرستارانه که حقوقشون زیادتر بشه من خودم دکترم واقعا حین یک ماموریت از ما پزشکان زحمت بیشتری میکشن و بیشتر اذیت میشن..
انشالله مراتب به مسئولین برسد واجرایی شود.....
چون پرستاری شغل سخت و استرس آوری است و شب و روز باید بیدار و گوش به زنگ باشند....التماس دعا
خدانگهدار
آخرین اخبار